K větrání v Blance slouží podle Bělohlava obrovská podzemní kaverna, do níž by se prý vešel několikrát Chrám svatého Víta. „A v tunelu je vozovka vlastně mostem, pod nímž je velký prostor pro kabely a větrání,“ řekl Bělohlav.
Tubus tunelu prý mohl být menší, kdyby se někdo rozhodl, že vzduch nepůjde pod mostem. „A to je jen jedna věc. Další je rozhodnutí o tom, jak budou vypadat vjezdy a kolik jich bude,“ podotkl.
Blanka není tunel. pic.twitter.com/Ot7TiP5eFj
— Poslední skaut™ (@Posledniskaut) September 7, 2015
Odmítá formulaci, že se stavební část prodražila. „To si někdo objednal a zaplatil to. My jsme neudělali méně ani více, než jsme měli zadáno,“ řekl.
Řidičům se tunel otevře v sobotu 19. září po 15:00, slavnostní zahájení provozu bude o hodinu dříve. Šestikilometrový tunelový komplex, který je součástí městského okruhu, měl původně řidičům sloužit už v roce 2011. Vedení města ale otevření několikrát odsunulo. Stavbu od začátku provází řada problémů - od soudních pří, přes prodražování, až po propady půdy.
Bělohlav nepřipouští, že soud firmu v kauze Rath odsoudí |
---|
Ve druhé větvi kauzy bývalého poslance a středočeského hejtmana Davida Ratha (dříve ČSSD) je obviněn mimo jiné manažer Metrostavu Pavel Pilát. Případ se týká manipulace veřejných zakázek Středočeského kraje a krajských nemocnic. Obvinění podle vyšetřovatelů požadovali úplatky za 66,4 milionu korun, z toho převzali 3,4 milionu korun. |
„Nevěřím, že Pilát udělal něco, co je v příkrém rozporu s tím, jak se má manažer chovat,“ řekl Bělohlav. Situace je podle něj nepříjemná, ale není prý možné uskutečnit nějaký obchod, aniž zástupce firmy potká svého obchodního partnera. „Že se ho nezeptám, co chce, že si ho nevyslechnu. A to proto, aby se náhodou neřeklo něco, co se nemá říkat,“ podotkl. |
Více čtěte v pondělním vydání týdeníku Euro
Čtěte také:
Analýza: Zatím se nepotvrdilo, že Blanka je tunel
Praha doplatí Metrostavu necelou miliardu za tunel Blanka
Arbitráž Prahy s IDS kvůli Blance pokračuje, dohoda stále není