Čína trvá na snaze výrazně snížit podíl aut se spalovacím motorem direktivně. Zavádí proto kvóty na elektromobily a vozy s kombinovaným pohonem. Ty od roku 2025 mají tvořit 70 procent všech prodaných aut.
Čína bude v následujících sedmi letech připouštět čím dál méně aut se spalovacím motorem a od roku 2025 mají 70 procent prodaných vozů představovat konvenční hybridy, dále tzv. plug-in hybridy (s možností dobíjení baterií ze sítě) nebo elektromobily. Za každý takový prodaný vůz si budou automobilky připisovat kreditní body, nejvíce jich stát přidělí za elektromobil.
Nereálný plán
Harmonogram čínských plánovačů jen potvrzuje dřívější zprávy o nereálných kvótách, jejichž součástí je i plíživý útlum stávající vládní podpory elektromobility. Zvláště obtížné situaci čelí koncern Volkswagen, který v Číně prodává přibližně čtyři miliony vozů ročně. Udržet prodeje a naplnit kvóty zřejmě nebude moci ani přesto, že od příštího roku spolu s čínským výrobcem JAC rozjíždí výrobu elektromobilů. O nemožné se pokoušejí i další výrobci.
Čína plánuje nesplnitelné kvóty: 8 procent elektromobilů
Americká automobilka Ford na čínský trh v příštím roce hodlá uvést plug-in hybrid a v následujících pěti letech elektromobil. „Pro Ford nadešel správný čas, aby v Číně rozvinul svůj program elektromobilů,“ prohlásil šéf automobilky Mark Fields. Ford v Číně spolupracuje s automobilkou Chongqing Changan.
Čínská vláda prosazuje elektromobily a auta s hybridním pohonem na úkor těch se spalovacím motorem ve snaze snížit současnou katastrofální míru znečištění ovzduší v tamních městech.
Automobily s hybridním pohonem doplňují spalovací motor elektromotorem a baterie se dobíjejí rekuperací při jízdě z kopce nebo při brždění. Výhradně na elektrický pohon se tyto vozy povětšinou jen rozjíždějí. Vozy označované jako plug-in hybridy umožňují dobíjet baterie ze sítě a krátké vzdálenosti překonávají nižší rychlostí výhradně na elektrický pohon.