Menu Zavřít

Aldi bude trojkou na americkém trhu. Investuje 3,4 miliardy dolarů

12. 6. 2017
Autor: čtk

Německý maloobchodní řetězec Aldi investuje do roku 2022 do expanze ve Spojených státech 3,4 miliardy dolarů (79,4 miliardy korun). Cílem je zvýšit počet obchodů v zemi na 2500 ze současných 1600, oznámila společnost. Po expanzi se Aldi stane třetím největším prodejcem potravin v USA.

Již na počátku letošního roku firma uvedla, že do konce roku 2018 chce otevřít v USA dalších 400 obchodů a investovat 1,6 miliardy dolarů do přeměny 1300 obchodů. Rozhodnutí firmy o investici přichází v době silné konkurence a cenové války na americkém trhu.

Tento týden se chystá v USA otevřít první z plánovaných 100 obchodů německý konkurenční diskontní řetězec Lidl. V květnu firma uvedla, že hodlá nabídnou produkty o 50 procent levnější než konkurence.

Prudké tempo expanze Aldi a Lidlu pravděpodobně dále naruší trh s potravinami v USA, který od roku 2014 zažil 18 bankrotů. Oba řetězce také ohrožují zavedené britské prodejce potravin, jako Tesco nebo ASDA, což je britská divize amerického Wal-Martu.

MM25_AI

Expanze Aldi vytvoří v USA 25 tisíc pracovních míst. Aldi se také stane třetím největším prodejcem potravin v USA za společnostmi Wal-Mart a Kroger. Aldi upozornila, že 2500 obchodů bude odpovídat zhruba 53 procentům prodejen americké jedničky Wal-Mart v USA, napsala agentura Reuters.

Přečtěte si také:

Noční můra supermarketů: Amazon Fresh rozváží už i v Německu

Nástup řetězců. V boji o biopotraviny prohrává kvalita

Tesco zvýšilo provozní zisk na 40 miliard, pokutě za účetní skandál navzdory


  • Našli jste v článku chybu?