Čínský internetový prodejce Alibaba Group Holding investuje další miliardu amerických dolarů (23,3 miliardy korun) do jihoasijské maloobchodní firmy Lazada Group a zvyšuje tak svůj podíl téměř o třetinu na 83 procent. Stejně jako jeho rival JD.com Inc tak expanduje v regionu s 600 miliony obyvatel, kteří zatím uskutečňují jen zlomek nákupů přes internet. Uvedla to dnes agentura Reuters s tím, že po jihovýchodní Asii pokukuje také Amazon.
Alibaba koupil loni kontrolní podíl ve firmě Lazada za miliardu dolarů s opcí na další nákup, kterou nyní zrealizoval. Dnes oznámil, že od jistých akcionářů Lazady koupí akcie o předpokládané hodnotě 3,15 miliardy dolarů. Prodejce sice firma nejmenovala, ale německá firma Rocket Internet a švédská Kinnevik mezitím agentuře Reuters potvrdily, že se svých podílů v asijském prodejci zbavují.
Lazada se sídlem v Singapuru byla založena v roce 2012 a působí také v Malajsii, Indonésii, Thajsku, Vietnamu a na Filipínách. V uplynulém fiskálním roce - do konce března 2017 - měla zhruba 23 milionů aktivních zákazníků. V loňském roce koupila e-shop s potravinami RedMart a navázala spolupráci s firmami, jako je Netflix a Uber.
Čtěte dále: