Menu Zavřít

BAE Systems se spojil s českou Meoptou. Kvůli zakázce za 50 miliard

24. 10. 2016
Autor: Royal Netherlands Army

Aby zahraniční zbrojovky mohly pomýšlet na kontrakty s českou armádou, musí spolupracovat s tuzemským průmyslem. Švédská firma BAE Systems Hägglunds, která chce vojsku prodat obrněná vozidla CV90, se proto spojila s přerovskou Meoptou.

„Vyhodnotili jsme Meoptu jako jednoho ze svých potenciálních klíčových partnerů pro program vozidla CV90,“ potvrdil týdeníku Euro Ola Thorén, ředitel pro komunikaci BAE Systems Hägglunds. „Nyní jsme ve fázi předkontraktačních jednání a Meoptu vnímáme jako profesionálního partnera s vynikajícími schopnostmi v oblasti vývoje i výroby,“ pokračuje. Ostatně spolupráce obou firem se řešila už 12. října 2016 ve Stockholmu, kde probíhal Švédsko-český den obranného průmyslu.

I když Meopta nechce specifikovat, jak konkrétně bude se švédskou zbrojovkou kooperovat, podle informací týdeníku Euro se postará o dodávky optiky a zaměřovacích přístrojů do střeleckých věží vozů CV90.

MM25_AI

Přerovský podnik je v pořadí druhou českou firmou, s níž se na projektu CV90 počítá. Už dřív se BAE Systems Hägglunds domluvila se státním podnikem VOP CZ v Šenově u Nového Jičína, v jehož halách by se vozidla mohla kompletovat a opravovat.

Transportéry CV90 můžou v příštích letech v české armádě nahradit zastaralé obrněnce BVP-2. Generální štáb spočítal, že si chce pořídit 210 nových pásových vozidel za zhruba 50 miliard korun. Kromě Švédů o kontrakt usiluje i Ascod od General Dynamics, Dardo od Iveca, německá Puma a třeba i zatím neexistující vozidlo IFV Wolfdog z brněnského Zetor Engineering.

Vlastní transportér vyvíjí i Zetor. Přečtěte si více:

Zetor chce do armády, vyvíjí vlastní obrněný transportér

 Varianta obrněného vozidla Wolfdog

  • Našli jste v článku chybu?