Největšího strojírenského veletrhu v regionu se účastní i vydavatelství Mladá Fronta.
Strojírenské technologie budoucnosti, roboty, digitalizace. V pondělí 3. října začal v Brně Mezinárodní strojírenský veletrh. A jak je patrné z úvodu, letos ve znamení Průmyslu 4.0, integrovaného a automatizovaného průmyslu, který je nastupující čtvrtou etapou průmyslové revoluce.
„Některé odhady tvrdí, že v roce 2020 až 2021 bude k internetu celosvětově připojeno šest miliard zařízení, já jsem ale osobně přesvědčena, že to bude mnohem více,“ prohlásila šéfka ABB v Česku Tanja Vainiová. Podle ní k rychlejšímu připojování věcí a zařízení k internetu pomůže i objev z USA, milimetr krát milimetr velký počítač se stejným výkonem, který měly obrovské superstroje v Americe v šedesátých letech minulého století. „Jejich cena každým dnem klesá, můžete je aplikovat takřka kdekoli,“ dodala šéfka ABB.
Vývoj poběží úprkem takřka ve všech průmyslových oborech, jednou z nejdynamičtejší oblastí ale patrně bude vývoj a výroba robotů. Třeba již zmíněná ABB představila na brněnském veletrhu svého nového robota YuMi, který má odstartovat zcela novou éru robotikých spolupracovníků. Robotice se ale v Brně věnují desítky dalších vystavovatelů. Třeba dle společnosti Universal Robots si může pořídit robota skoro každý. I kvůli zjednodušení jeho naprogramování. To zvládne s pomocí tabletu takřka každý.
„V souvislosti s tématem Průmysl 4.0 se zaměří pozornost vystavovatelů především na klíčové inovativní technologie automatizace, robotizace, digitalizace a zasíťování,“ upozorňují organizátoři Brněnského strojírenského veletrhu.
Ve velkém pojaly účast v Brně čínské firmy. Ty se prezentují v oficiálním „Pavilonu Číny“, kde se na ploše větší než tři tisíce metrů čtverečních představuje více než 150 vystavovatelů, hlavně čínské holdingy a technologické firmy, např. China Railway, Aviation Industry Corporation of China a China Machinery Engineering Corporation.
Celkem na Mezinárodním strojírenském veletrhu v Brně vystavuje přes 1700 firem ze 35 zemí. Prestižní akce se účastní i Vydavatelství Mladá Fronta. Stánek číslo 19 najdete v Pavilonu C, kde můžete o aktuálních ekonomických, politických a dalších tématech diskutovat s redaktory týdeníku Euro.
Dále čtěte:
Ztráta na úvod. Čínská CEFC loni v Evropě prodělala 120 milionů
Strnad směřuje výrobu tradičních značek na Slovensko