Menu Zavřít

Češi kupují stále starší ojetá auta. Více než polovina je starší deseti let

13. 7. 2017
Autor: Siebert Martin/Euro

Češi kupují stále starší ojetá auta. Zatímco loni v pololetí tvořily vozy starší deseti let polovinu nakupovaných aut, na konci roku to bylo 52 procent aut a nyní v pololetí 54 procent. Vyplývá to z průzkumu společnosti Cebia, která se zaměřuje na prověřování původu nabízených ojetých aut. Celkově se v Česku ročně prodá na 700 tisíc ojetin, 71 procent připadá na vozidla z Česka, 18 procent na dovoz z Německa a šest procent na vozy z Itálie.

„Pokud si zákazník koupí auto, které je staré deset let, a má ho dalších pět až deset let, provozuje pak opravdu nemoderní a neekologické auto, které je v podstatě nebezpečné majiteli i okolí,“ uvedl ředitel společnosti Cebia Martin Pajer.

Přes zvyšující se prodej starších vozidel roste i průměrná cena, za kterou si řidiči v Česku vozidla z druhé ruky kupují. Ta nyní podle Cebie činí 192 200 korun. Dlouhodobě ubývá vozidel s cenou do sta tisíc korun. V pololetí šlo meziročně o pokles o čtyři procentní body na 30 procent. Roste naopak segment vozů s prodávanou cenou do 300 tisíc korun, které mezi prodávanými vozidly tvoří 19 procent.


Velmoc elektromobility. V Norsku po roce 2025 „vymřou“ spalovací motory

Elektromobil v Norsku vytlačuje spalovací motory. Ilustrační foto.


Z prodaných aut připadá 59 procent na dieselová auta, 39 procent představují vozidla s benzinovými motory. U nových vozidel je poměr mezi dieselovými a benzinovými pohony téměř přesně opačný, uvedla Cebia s tím, že podíl alternativních paliv je u starších prodávaných aut velmi malý.

MM25_AI

Podle počtu najetých kilometrů se v pololetí prodávala auta s průměrným nájezdem 168 tisíc kilometrů. Spolu s průměrným věkem prodávaných aut toto číslo dlouhodobě roste. Podle odhadů Cebie je ale tachometr těchto aut stočený v průměru o 100 tisíc kilometrů u 40 procent nabízených vozidel. Skutečný stav se tak dá odhadnout na průměrných více než 200 tisíc kilometrů, což by odpovídalo i stáří prodávaných vozidel, dodala společnost.

Přečtěte si také:

10 nejrizikovějších ojetin

Český automobilový trh v prvním pololetí 2017. Které značky se nejvíc prodávaly?

Omyly a mýty o ojetinách značky Škoda

I Škodě se několik aut nepovedlo. Pět ojetin, kterým je lepší se vyhnout


  • Našli jste v článku chybu?