V Česku sídlící společnosti Strabag a Strabag Rail jsou součástí konsorcia, které chce modernizovat železniční spojení mezi Varšavou a městem Radom. V tendru uskupení nabídlo, že zadání splní za 608,9 milionů zlotých, tedy asi 3,7 miliardy korun.
Polský správce železničních tratí PKP Polskie Linie Kolejowe obdržel pět nabídek na modernizaci železniční tratě Varšava–Radom. Města dělí více než 100 kilometrů. Cenové nabídky v tendru se pohybovaly v rozmezí 528 až 735 milionů zlotých.
Konsorcium, ve kterém je kromě českých firem Strabag a Strabag Rail také Strabag Altalanos Epito, ZUE a Budimex, nabídlo třetí nejnižší cenovou nabídku.
Polská státní firma teď bude několik týdnů nabídky vyhodnocovat. Při výběru rozhoduje ze 70 procent nabízená cena, z 25 procent technické provedení projektu a z 5 procent nabízená záruční doba.
Nejnižší nabídku - 527,9 milionu zlotých (3,2 miliardy korun) - podle serveru wnp.pl podalo konsorcium Track Tec Construction, Swietelsky Rail Polska, Swietelsky Baugesellschaft, Infrakol, Leonhard Weiss a Intop Warszawa .
Druhý související tendr na modernizaci 19 kilometrového úseku tratě Varšava–Radom vyhrálo konsorcium společností Strabag, ZUE a Budimex. Hodnota zakázky tam činí 266,5 milionu zlotých, tedy 1,6 miliardy korun. Cílem modernizace má být zrychlení dojezdového času mezi oběma městy na 70 minut.
Strabag je součástí rakouského stavebního koncernu a patří k předním stavebním společnostem v České republice. Strabag Rail je stavební společností s působností zejména na území České a Slovenské Republiky. V rámci činnosti se jako generální dodavatel zabývá realizací všech typů staveb, zejména stavby kolejových drah.
Čtěte také: