Fotbalisté londýnské Chelsea budou hrát v dresech Adidasu už jen jeden rok. Anglický klub totiž německé firmě vypověděl smlouvu šest let před jejím koncem. Zaplatí za to odškodné, které by podle odhadů mělo činit 50 milionů eur (asi 1,35 miliardy korun).
Původní smlouva, kterou obě strany podepsaly v roce 2013, měla platit deset let a vypršet až na konci sezony 2022/23. V jejím rámci dostávala Chelsea za propagaci Adidasu přibližně 30 milionů liber ročně.
Zástupci populárního anglického týmu ale měli pocit, že by mohli mít ještě více a i přes značné penále se rozhodli smlouvu vypovědět už šest let před jejím vypršením. Německého výrobce sportovního oblečení tak budou propagovat už jen v příštím ročníku.
„Jako kompenzaci za předčasné ukončení kontraktu obdrží Adidas v roce 2017 platbu, která bude mít pozitivní vliv na čistý příjem společnosti,“ píše Adidas v prohlášení.
Chelsea teď vstupuje do fáze vyjednávání s potenciálním novým sponzorem. Oddálení konce s Adidasem na příští rok jí přitom hraje do karet, protože není vázána nutností uzavřít novou smlouvu v nejbližších měsících. Může se tak dostat do pozice, kdy se o ní bude přetahovat více zájemců.
Podívejte se na žebříček nejbohatších fotbalových týmů světa Nejbohatším fotbalovým týmem zůstává Real Madrid, už pojedenácté v řadě |
Taková situace nejspíš opravdu nastane. Spekuluje se, že o spojení svého jména s týmem ruského miliardáře Romana Abramoviče budou mít velký zájem například Nike a Puma. Právě Puma před dvěma lety uzavřela spolupráci s velkým londýnským rivalem Chelsea – Arsenalem.
Dalšími zájemci o lákavé uvolněné místo se mohou stát americké společnosti Under Armour a New Balance. Jejich očekávaný zájem koresponduje se strategií obou firem, které se touží prosadit i mimo USA. New Balance už první velký krok v tomto směru podnikl, když loni podepsal dlouholetou smlouvu s Liverpoolem, kterému během jejího trvání vyplatí až 300 milionů liber.