Menu Zavřít

Čmejla a Diviš převedli své podíly v plzeňské Škodě. Zřejmě kvůli prodeji Číňanům

31. 7. 2017
Autor: Škoda Transportation

Dva z devíti spoluvlastníků plzeňských strojíren Škoda Transportation Marek Čmejla a Jiří Diviš převedli své podíly na jiné osoby. Uvedl to dnes server HlídacíPes.org, podle nějž může být důvodem vrcholící jednání o prodeji Škodovky čínské skupině CRRC, což je největší výrobce vlaků na světě. O koupi jedná už zhruba rok.

Působení obou mužů, nepravomocně odsouzených za podvod a praní špinavých peněz, mohlo být pro investora významnou překážkou transakce, uvedl HlídacíPes.org. Čmejla podle webu převedl podíl na manželku, Diviš na švýcarskou firmu.

Oba muži, nepravomocně odsouzení ve Švýcarsku za podvody při privatizaci Mostecké uhelné (MUS), převedli podle serveru své podíly v kyperské společnosti Eurmax Limited, která vlastní více než třetinový podíl v kyperské firmě CEIL, jež je jediným vlastníkem plzeňské škodovky. Koupit ji chce CRRC, hodnota transakce se podle webu odhaduje na 30 miliard Kč. Jednání o prodeji se nyní ocitla na mrtvém bodě, píše HlídacíPes.org, podle serveru to by mohlo být také kvůli Čmejlovi a Divišovi. První svůj podíl převedl na manželku Petru Humlovou, uvedl web. Divišův podíl podle serveru převzala společnost DVS Investment Group se sídlem ve Švýcarsku - ve stejné čtvrti, kde měl Diviš trvalé bydliště.

Aktuální vývoj kolem prodeje, čtěte: Ani Číňané, ani Siemens. Škodu Transportation koupí Křetínský

Krátce před převedením podílů byli oba bývalí manažeři odvoláni z dozorčí rady Škody Transportation a Škody Investment. Na jejich místo dosedla právě Humlová a právník Ján Gajdoš, který zastupoval Čmejlu před švýcarským soudem, uvedl HlidaciPes.org. „Změny, které naznačujete, s jednáním o prodeji nesouvisí,“ řekla serveru mluvčí Škody Transportation Lubomíra Černá.

Škoda Transportation
Skupina Škoda Transportation s více než 5300 zaměstnanci je ve střední a východní Evropě největší firmou zabývající se dopravním strojírenstvím, hlavně výrobou tramvají, příměstských vlaků, lokomotiv, metra, trolejbusů nebo elektrobusů.

Loni vykázala 1,571 miliardy korun čistého zisku, meziročně trojnásobně vyšší. Tržby se meziročně snížily o 14 procent na 15,7 miliardy korun.

Ryze českou skupinu, která vyváží přes polovinu produkce, vlastnilo do letošního března devět českých fyzických osob, manažerů skupiny. Patří do ní plzeňské firmy Škoda Transportation, Škoda Electric a Movo, ostravská Škoda Vagonka, Pars Nova Šumperk a pražský výrobce výkonové elektroniky Poll. V Maďarsku je to podnik Ganz-Škoda, v Novosibirsku výrobce motorů Sibelektroprivod, v Německu Škoda Transportation Deutschland a finský výrobce kolejových vozidel TransTech.

Škoda Transportation podniká i ve Spojených státech. Přečtěte si více:

bitcoin_skoleni

Škoda Transportation založila firmu v USA

Vlak ze Škody Transportation pro National Express Rail

Dále čtěte:

Škoda Transportation dodá do Helsinek 49 tramvají za 4 miliardy

Plzeňská Škoda dodá až 20 tramvají do finského Tampere

Poprvé v Německu: plzeňská Škoda dodá tramvaje do Chemnitzu

Motory od Škody Electric budou pohánět obří důlní vozy na Sibiři


  • Našli jste v článku chybu?