Developerská společnost CTP Invest podala na město Hradec Králové žalobu o zaplacení náhrady škody 20,1 milionu korun. Firma tvrdí, že postupem města ve věci získání dodatečného povolení pro rozestavěný obchodní park v Hradci Králové jí vznikla škoda. CTP nynějším podáním žaloby k hradeckému okresnímu soudu navázala na předžalobní výzvu, kterou městu zaslala v lednu.
Náměstek hradeckého primátora Jindřich Vedlich (TOP 09) označil podání žaloby za nátlak na město. „Osobně se zastrašit nenechám. Můj názor zůstává dál stejný, tedy neudělit firmě souhlas s dopravním napojením. Vina není na straně města, ale CTP, která porušila vše, co porušit mohla,“ řekl Vedlich.
Výše náhrady škody podle konzultanta CTP Invest Borise Kudláčka vyplývá z dosavadního zpoždění projektu. Pokud by projekt kvůli jednání města nebyl dokončen vůbec, zvedla by se škoda podle CTP na úroveň 220 milionů korun. CTP je podle Kudláčka nadále připravena k jednáním o dohodě. Pokud by město firmě umožnilo připojení parku na silnici, firma by žalobu stáhla a svých nároků se vzdala.
Primátor Zdeněk Fink (HDK) v lednu uvedl, že pokud by k tomu mezi zastupitelskými kluby byla vůle, mohlo by se o věci jednat na zastupitelstvu na konci února. Naposledy zastupitelé o dohodě o narovnání s CTP jednali loni v říjnu, kdy ji odmítli.
O aktivitách CTP dále čtěte:
Developer CTP téměř za miliardu rozšiřuje centrum v Bukurešti
Firma CTP Invest na podzim 2014 začala bez stavebního povolení budovat skladový areál u výpadovky z Hradce na Ostravu. Od března 2015 práce stojí. Dodatečné stavební povolení firma od úřadů zatím nezískala proto, že nemá od města souhlas s vybudováním přístupové cesty k parku přes městské pozemky. Současně CTP Invest pracuje na tom, aby areál mohla na silnici napojit z opačné strany a nepotřebovala k tomu pozemky města.
Právě nezajištěné napojení areálu na silnici bylo důvodem toho, že stavební úřad firmě loni v prosinci nepravomocně zamítl žádost o vydání dodatečného stavebního povolení. Firma se odvolala, řešit to bude krajský úřad.
CTP ve sporu poukazuje zejména na to, že v roce 2015 město investici odejmulo své předchozí souhlasy se stavbou silnice, které v roce 2007 udělilo společnosti Fato, jež v lokalitě chtěla stavět. CTP projekt od firmy Fato převzala v roce 2014 a pozdější odejmutí souhlasů označuje za nerovný přístup města. Radnice tvrdí, že měla právo souhlasy odvolat, protože mimo jiné byly časově omezeny a jejich platnost vypršela.
První halu CTP do přerušení stavby téměř dokončila, u druhé haly byla na začátku stavby. Firma dosud proinvestovala 270 milionů korun, na pokutách za stavbu bez povolení zaplatila zhruba 1,3 milionu korun.
Z realitního developmentu dále čtěte: