Britský cyklista Bradley Wiggins, který na konci loňského roku ukončil kariéru, podepsal tříletou sponzorskou smlouvu s automobilkou Škoda. Pětinásobný olympijský vítěz bude tváří britské kampaně, kterou firma spustí v únoru.
Dohodu Škody s Wigginsem potvrdil Euru Vítězslav Pelc, PR manažer společnosti.
Šestatřicetiletý Wiggins, který byl v roce 2012 za své sportovní zásluhy pasován na rytíře, bude Škodu propagovat v rozsáhlé kampani, které se kromě televize, internetu a tištěných médií dostane i do britských kin. V první natočené reklamě se objeví se Škodou Superb Estate.
Za Wigginse vyjednávala o spolupráci se Škodou nejprve marketingová agentura XIX Entertainment, dohodu pak uzavřela agentura M&C SaatchiMerlin, ke které Wiggins přešel po konci kariéry kvůli záměru rozšířit své marketingové možnosti.
Součástí tříleté smlouvy, která by Wigginsovi a jeho projektům měla přinést miliony liber, je i dohoda o dodávce superbů pro Wigginsův vlastní cyklistický tým. Ten už přitom loni uzavřel dohodu s automobilkou Hyundai.
Wiggins si po konci kariéry rozšiřuje záběr. Jen týden po oznámení o ukončení aktivní činnosti oznámil, že se zúčastní lyžařské soutěže známých osobnostní v britské televizi Channel 4 v reality show s názvem „The Jump“, ve které se soutěží ve čtyřech disciplínách, kromě jiného i ve skoku na lyžích.
Českou stopu volí i další cyklistická esa. Čtěte více:
Frooma a Cavendishe oblékne český Kalas
Škoda je od roku 2004 oficiálním partnerem nejslavnějšího cyklistického závodu Tour de France, loni na něj nasadila 250 vozů. V posledních dvou letech pak sponzorovala Zelený trikot pro sprintéra s nejvyšším počtem bodů. Od roku 2011 je také partnerem Vuelty, kam loni dodala 70 vozů.
Kromě cyklistiky se Škoda zaměřuje i na hokej, hlavním sponzorem mistrovství světa je dokonce od roku 1993 a její logo pravidelně zdobí středový kruh během jednotlivých utkání.
Dále čtěte: