Menu Zavřít

Dálnice bez soutěže? Firmě Cintra se ve střední Evropě daří

4. 11. 2016
Autor: Pixabay.com

Pár měsíců po tom, co na Slovensku získala zakázku za 50 miliard, hraje o další lukrativní projekt. Cintra je v jednání o stavbě dálničního úseku na Slovensku. Zakázku by mohla dostat bez soutěže.

V červnu španělská společnost Cintra podepsala dohodu o realizaci projektu, který kromě prodloužení dálnice počítá také s novým tunelem a mostem přes Dunaj. Obchvat Bratislavy v hodnotě téměř dvou miliard eur staví v konsorciu s australskými fondy Macquarie Capital a rakouskými stavebníky Porr.

Nyní hrají Španělé o další klíčovou stavbu na Slovensku - rozšíření dálnice D1 směrem na Senec. Jak uvádí portál etrend.sk, projekt by zřejmě realizovala v konsorciu se stejnými společnostmi.

O tom, že se těmto stavebníkům na Slovensku daří, svědčí fakt, že stát zvažuje přímé zadání projektu s absenci soutěže. Podle původního plánu přitom měla dálnici D1 rozšiřovat státní Národní dálniční společnost (NDS). Ministr dopravy Arpád Érsek oznámil, že spojení bratislavského obchvatu s prodloužením dálnice, by znamenalo přirozenou úsporu nákladů. Člen potenciálního realizátora – rakouská Porr – navíc staví jiný nedaleký úsek D1.

„Protože spojení výstavby těchto dvou staveb by mohlo přinést synergické efekty a zjednodušit průběh výstavby jakož i dopravu během samotné výstavby, protože na stavbě by se nemuseli koordinovat dvě společnosti, ale celou stavbu by koordinoval přímo koncesionář,“ obhajuje záměr exkluzivního přidělení projektu tiskové oddělení ministerstva dopravy.

MM25_AI

Resort věří, že by firmy mohly odevzdat dostavěný dvoukilometrový úsek společně s obchvatem Bratislavy – tedy do roku 2019. Podle kritiků jde však o hodně optimistický výhled.

Čtěte také:

Stavba roku? Obchvat Bratislavy přijde na 50 miliard

Porr postavil první kompostárnu v Praze


  • Našli jste v článku chybu?