Pár měsíců po tom, co na Slovensku získala zakázku za 50 miliard, hraje o další lukrativní projekt. Cintra je v jednání o stavbě dálničního úseku na Slovensku. Zakázku by mohla dostat bez soutěže.
V červnu španělská společnost Cintra podepsala dohodu o realizaci projektu, který kromě prodloužení dálnice počítá také s novým tunelem a mostem přes Dunaj. Obchvat Bratislavy v hodnotě téměř dvou miliard eur staví v konsorciu s australskými fondy Macquarie Capital a rakouskými stavebníky Porr.
Nyní hrají Španělé o další klíčovou stavbu na Slovensku - rozšíření dálnice D1 směrem na Senec. Jak uvádí portál etrend.sk, projekt by zřejmě realizovala v konsorciu se stejnými společnostmi.
O tom, že se těmto stavebníkům na Slovensku daří, svědčí fakt, že stát zvažuje přímé zadání projektu s absenci soutěže. Podle původního plánu přitom měla dálnici D1 rozšiřovat státní Národní dálniční společnost (NDS). Ministr dopravy Arpád Érsek oznámil, že spojení bratislavského obchvatu s prodloužením dálnice, by znamenalo přirozenou úsporu nákladů. Člen potenciálního realizátora – rakouská Porr – navíc staví jiný nedaleký úsek D1.
„Protože spojení výstavby těchto dvou staveb by mohlo přinést synergické efekty a zjednodušit průběh výstavby jakož i dopravu během samotné výstavby, protože na stavbě by se nemuseli koordinovat dvě společnosti, ale celou stavbu by koordinoval přímo koncesionář,“ obhajuje záměr exkluzivního přidělení projektu tiskové oddělení ministerstva dopravy.
Resort věří, že by firmy mohly odevzdat dostavěný dvoukilometrový úsek společně s obchvatem Bratislavy – tedy do roku 2019. Podle kritiků jde však o hodně optimistický výhled.
Čtěte také: