Dvě třetiny manažerů v Česku nejsou aktivní v rámci sociálních a profesních sítí Facebook, Twitter či Linkedln. Téměř třetina nemá vytvořen ani osobní profil.
Autor: Cisco
Třetina dotázaných v průzkumu pro agenturu Robert Half International uvedla, že ve firmě mají přístup na stránky těchto sítí zakázán. Dvě pětiny je naopak mohou využívat bez omezení. Přes tři čtvrtiny manažerů dává přednost při hledání zaměstnanců klasickému životopisu před osobním profilem v rámci uvedených sítí.
V ostatních sledovaných zemích jsou sociální média přijímána progresívněji, například ve Španělsku ze 72 procent, v Irsku ze 70 procent nebo v Německu z 51 procent. Manažeři je využívají denně nebo minimálně dvakrát týdně. „Žijeme v době, kdy sociální média ovlivňují už téměř všechny oblasti každodenního života. Je ale patrné, že čeští manažeři jsou v jejich využívání konzervativnější,“ komentoval výsledky průzkumu mezi 2800 manažery ve 13 zemích Aleš Křížek, ředitel společnosti Robert Half pro Českou republiku.