Česká pobočka antivirové firmy Eset loni zvýšila tržby o 20 procent na 360 milionů korun. Na celosvětových tržbách Esetu se tak podílela zhruba třemi procenty.
Eset, který má centrálu v Bratislavě, má na českém trhu podíl mezi 40 a 45 procenty. Zhruba 60 procent zákazníků jsou firmy a 40 procent koncoví uživatelé. Podle Mikuše se v minulém roce firmě dařilo jak získávat nové klienty, tak si také udržet ty stávající.
„V segmentu firem u nás zůstává přes 80 procent zákazníků, mezi koncovými uživateli je to přes 60 procent,“ uvedl obchodní ředitel firmy Miroslav Miruš na veletrhu Mobile World Congress v Barceloně. Výdaje do marketingu se pohybují na úrovni sedmi procent tržeb.
Přečtěte si exkluzivní rozhovor týdeníku Euro:
Eset: Do konce roku otevřeme výzkumné centrum v Rumunsku
Eset letos plánuje rozšíření svých vývojových center v Brně a Žilině. Začátkem letošního roku již zahájily činnost nová technologická pracoviště v rumunském městě Jasy a kanadském Montrealu.
V loňském roce Eset expandoval do Británie, kde otevřel vlastní distribuční pobočku. Nové obchodní zastoupení pro region Německo, Rakousko a Švýcarsko se přesunulo z německé Jeny do Mnichova. Další pobočku pro letošní rok neplánuje.
Eset je jedním z největších poskytovatelů bezpečnostních produktů na českém trhu. V globálním srovnání jde o jednu z pěti největších společností působící v oblasti IT bezpečnosti. Její produkty používá víc než 100 milionů uživatelů.
Z IT dále čtěte: