Menu Zavřít

„Espézetky“ státu dodá firma spojovaná s Rittigem i Nečasem

28. 11. 2016
Autor: Mladá fronta

Ministerstvo dopravy uzavře smlouvu na dodávku tabulek registračních značek se společností Security Paper Mill (SPM). Cena nejběžnější značky se sníží ze 77 korun na 45 korun. Cestu k uzavření smlouvy otevřel rozhodnutím Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS), který zamítl žádost dosavadního dodavatele značek, společnosti Hicon. Ta se snažila v předběžném opatření podepsání dohody zabránit.

„Jsem rád, že můžeme uzavřít smlouvu a po letech ukončit monopol na výrobu registračních značek,“ uvedl ministr dopravy Dan Ťok. Dodávky registračních značek může společnost začít dodávat do tří měsíců od podpisu smlouvy. V příštích čtyřech letech úřad podle něj na objednávce značek, lidově nazývaných SPZ, ušetří sto milionů korun.

Kromě SPM se tendru zúčastnily firmy Samdi, Eltodo a Státní tiskárna cenin. Společnost SPM nabídla zhruba 24 milionů korun za půl roku. Druhá nejnižší nabídka společnosti Samdi měla být o přibližně dva miliony vyšší. Dosažená cena za celé čtyřleté období tak je 192 milionů korun bez DPH.

Firma SPM - Security Paper Mill je známá spíše pod bývalým názvem Neograph. Figuruje v kauze předražených jízdenek pražského dopravního podniku a lobbisty Ivo Rittiga. Firmu ovládá společnost Delta Capital, pro kterou pracuje bývalý premiér Petr Nečas.

ÚOHS zrušil tendr ministerstva dopravy. Čtěte více:

ÚOHS zrušil stomilionový tendr na správu registru vozidel

registr vozidel

Tabulky pro registrační značky dlouhodobě dodává státu jediný dodavatel, kterým je společnost Hicon. Aktuálního tendru se firma nezúčastnila. Hicon má s ministerstvem dopravy smlouvu od roku 2001, kdy správa značek na úřad přešla z ministerstva vnitra.

Tendr na registrační značky se ministerstvo pokoušelo vypsat vícekrát. Již před posledním zrušeným výběrovým řízením ministr dohodl se současným dodavatelem snížení ceny za tabulku ze 108 korun na 77 korun bez DPH.


Čtěte také:

bitcoin školení listopad 24

SPZ po česku: značka neschopnosti

Rittig a dopravní podnik aneb Jak se dělí miliardy


  • Našli jste v článku chybu?