Menu Zavřít

Facebook místo psychologa: algoritmus pozná sebevražedné sklony

3. 3. 2017
Autor: Profimedia.cz

Nejrozšířenější sociální síť světa Facebook chce pomoci při prevenci sebevražd. Nově bude využívat algoritmus, který má u uživatelů odhalit sebevražedné sklony. Facebook pak bude tyto lidi sám kontaktovat s nabídkou pomoci.

Facebook oznámil, že do svého systému integruje speciálně vytvořený algoritmus, který se bude zaměřovat na rozeznávání sebevražedných sklonů. Vycházet bude především z příspěvků samotných uživatelů, ale také z reakcí od jejich přátel. Pokud se mu tak pod jednotlivými vzkazy budou hromadit odpovědi „Jsi v pořádku?“ či „Mám o tebe strach“, bude pravděpodobnější, že si jich algoritmus všimne.

Uživatele, které algoritmus vyhodnotí jako potenciální osoby se sebevražednými sklony, pak sám Facebook kontaktuje a nabídne jim odbornou pomoc. „Víme, že v podobných případech je nejdůležitější rychlost,“ říká produktová manažerka společnosti Vanessa Callisonová-Burchová. Poprvé by tak měla být využita umělá inteligence pro podobné vyhodnocování komunikace na internetu.

Nové funkce zavádí nejpopulárnější sociální síť i na své streamovací službě Facebook Live, kde dostanou uživatelé možnost nahlásit videa, na nichž lidé mluví o sebevraždě. Facebook jim pak „napoví“, co by měli dotyčné osobě napsat, a sám začne inkriminovaný obsah vyhodnocovat a případně jednat.


Mark Zuckerberg chce globálně odpovědnější Facebook. Čtěte více:

Šéf Facebooku Mark Zuckerberg


„Někteří lidé tvrdí, že nejlepším řešením je takové vysílání utnout v momentě, kdy někdo mluví o sebevraždě. Ale podle expertů by to znemožnilo přátelům a rodině se s dotyčnou osobou spojit a vyjádřit jí podporu,“ říká Jennifer Guadagnová, vedoucí projektu. Facebook tvrdí, že na této službě začal pracovat už před tím, než minulý měsíc spáchala čtrnáctiletá dívka sebevraždu, kterou vysílala právě přes Facebook Live.

bitcoin_skoleni

Aktivitu Facebooku oceňuje i doktor John Draper z Amerického národního centra pro prevenci sebevražd: „Je to obrovský krok vpřed. Otázkou však je, jak to realizovat způsobem, který nebude narušovat soukromí.“

Dále čtěte:

Zisk Facebooku vzrostl na 90 miliard, také díky Instagramu

Facebook nadhodnocoval údaje o reklamě. Plánuje audit

Apple pozná obličeje. Koupil izraelskou firmu RealFace


  • Našli jste v článku chybu?