Facebook vyvíjí v rámci orientace na virtuální realitu speciální kameru Surrond 360, která v jeden okamžik snímá celé okolí v 360 stupních. Nový produkt však prodávat nebude. Zájemci si jej budou muset podle návodu sestavit.
Facebook už prostřednictvím své společnosti Oculus vyvinul speciální brýle Oculus Rift pro virtuální realitu. Od ledna letošního roku přijímal objednávky a v druhé polovině března pak nejrychlejším zájemcům produkt zaslal.
Stylem masové produkce však Facebook se svým novým výrobkem, který představil na konferenci F8, nepůjde. Pro zájemce uvolní specifika a plán designu přístroje a ti si jej pak za své prostředky budou moci sestavit.
To však nebude vůbec snadné ani levné. Podle odhadů by měla výroba Surround 360 vyjít na přibližně 30 tisíc dolarů (asi 750 tisíc korun). Facebook si od rozšíření kamery mezi veřejnost slibuje mimo jiné přísun nového obsahu pro Oculus Rift a také větší množství nahraných videí na sociální síť, z čehož pak bude profitovat prostřednictvím reklamy.
O jednu kameru víc
Nový přístroj od Facebooku se skládá ze sedmnácti jednotlivých kamer. Čtrnáct z nich je umístěno po obvodu v horizontální poloze, dvě pak ve spodní části a na horní straně se nachází kamera s technologií rybího oka.
Kameru se záběrem 360 stupňů vyvíjí také Google ve spolupráci s GoPro. Rozpracování společného projektu oznámili už před rokem, zatím jej však nedodělali. Konečný produkt by měl sestávat z šestnácti jednotlivých kamer.