Švýcarský výrobce luxusních hodinek Hublot se stále více zaměřuje na fotbal. Začal jako partner švýcarské reprezentace, následně se stal sponzorem mistrovství Evropy. V Paříži pak uspořádal exhibiční utkání, v rámci nějž se po letech sešly fotbalové legendy Pelé a Diego Maradona.
Pelé a Maradona, to jsou dva různé světy. Brazilec proslul skromností a vždy si pečlivě hlídal své soukromí. Na hřišti ani mimo něj jej neprovázely žádné skandály. Maradona je jeho pravý opak. Díky excesivní povaze je kontroverznější, možná však i výraznější postavou. Angličané mu dodnes nemohou odpustit „Boží ruku“ ze čtvrtfinále mistrovství světa 1986, později dokonce nesměl hrát kvůli užívání kokainu.
Jedno však oba spojuje – fotbalová genialita. Odborníky jsou právě oni pasováni na nejlepší fotbalisty historie. Jejich setkání jsou vzácná, o to však přitahují větší pozornost.
Staré spory zažehnány. Maradona a Pelé přišli na exhibiční utkání ruku v ruce. (Zdroj: Hublot)
Dostat obě legendy na jedno místo se povedlo společnosti Hublot. V předvečer fotbalového mistrovství Evropy uspořádala v Paříži na Palais Royal nedaleko Louvru exhibiční utkání bývalých fotbalových hvězd v čele s Davidem Trézéguetem nebo Riem Ferdinandem. Záštitu nad týmy převzali právě Pelé a Maradona, kteří plnili roli čestných trenérů. Na plochu hřiště přišli spolu, ruku v ruce.
„Všichni jsme snili o ideálním týmu, který by sjednotil některé z našich oblíbených hráčů do jednoho celku. Vidět tyto dva velké rivaly, jak se pro toto utkání spojili, je opravdová čest,“ konstatoval výkonný ředitel Hublotu Ricardo Guadalupe.
Maradona má i téměř dvacet let po konci aktivní kariéry věrné příznivce. Argentinští fanoušci dokázali svou oddanost i během akce, na kterou neměli přístup. Obsypali blízký plot a během průběhu celého klání vyvolávali jméno svého hrdiny. Božský Diego jim stihl aspoň na dálku zamávat.
Diego Maradona zdraví své věrné fanoušky, kteří za ním přicestovali do Paříže. (Autor: Adam Štěpánek, Euro)
Diegovi věrní viděli ze zmenšeného hřiště pouze malý kousek, během druhého poločasu na něm však mohli zahlédnout svůj idol. Maradona totiž nevydržel jen sedět stranou. S ostatními osobnostmi si nakonec i zahrál a z penalty dokázal skórovat.
„Chtěl bych Pelému poděkovat. Všichni víme, kým je a kým vždycky bude. Potřebujeme ikony, jako je on,“ vzkázal po utkání Maradona. Pelé mu náklonnost opětoval a uvedl, že ze všeho nejdůležitější je mír.
Možná tak narážel na dřívější spory, které obě legendy měly. Vyvrcholily při volbě nejlepšího fotbalisty minulého století, kterou v roce 2000 organizovala světová fotbalová federace FIFA. V internetovém hlasování tehdy jasně vyhrál Maradona. Funkcionáři ale následně uvedli, že někteří uživatelé internetu jsou příliš mladí na to, aby si pamatovali Pelého, a skrze oficiální magazín federace provedli nové hlasování, které už vyhrál Pelé.
Celou situaci se pak FIFA snažila zachránit rozdělením ceny. Z oficiálního předávání v Římě ale Maradona na protest odešel, aby nemusel přihlížet tomu, jak Pelé svou část ceny přebírá. Čas ale jejich neshody zahladil.
Přečtěte si, jak fotbalové Euro zamíchalo s přestupovým trhem Fotbalové Euro skončilo. Miliony eur za přestupy se však teprve roztočí |
Úspěšná snaha dostat dva nejlepší fotbalisty všech dob i přes jejich odlišnosti na jedno místo dokazuje stále rostoucí snahu Hublotu na poli fotbalových aktivit, které v současnosti vyjadřuje heslem „Hublot Loves Football“.
„Přes fotbal jsme schopni zvýšit povědomí o naší značce po celém světě,“ vysvětluje Guadalupe. „Fotbal nám umožnil stát se tím, čím jsme dnes.“
Hublot vstoupil do světa fotbalu před deseti lety, když se stal sponzorem švýcarského národního týmu na mistrovství světa v Německu. Od té doby se jeho aktivita na tomto poli rapidně zvýšila. Se sponzorstvím fotbalového mistrovství Evropy začala švýcarská společnost v roce 2008, kdy se závěrečný turnaj konal kromě Rakouska právě i ve Švýcarsku. Letošní Euro tak bylo jejím třetím, pro které kromě sponzoringu vyráběla i speciální edici hodinek. Hublot je od roku 2010 také partnerem mistrovství světa.
Pro letošní ročník Eura připravil Hublot speciální verzi hodinek Unico Chronograph Retrograde (Zdroj: Hublot)
Na uplynulém Euru měl Hublot pod patronací například oficiální časomíru nebo informační tabule, které ukazovaly čísla střídajících hráčů a nastavený čas. Kromě toho má Hublot sponzorské smlouvy s elitními evropskými kluby, například s Bayernem Mnichov, Manchesterem United či Juventusem Turín.
Hublot se angažuje i v jiných sportovních odvětvích. Je oficiálním dodavatelem hodinek pro seriál Formule 1, ve kterém uzavřel i strategické partnerství se slavnou stájí Ferrari. Kromě lyžování či amerického fotbalu se zaměřuje i na basketbal. V zámořské NBA je partnerem týmů Los Angeles Lakers nebo Miami Heat. Pro slavného Kobeho Bryanta připravil po konci jeho dvacetileté kariéry speciální verzi hodinek Big Bang.
Dále čtěte:
Dravá Wanda rozšiřuje portfolio. Plní tím velký čínský fotbalový plán
Fotbalové Euro pomáhá byznysu. Adidas očekává rekordní tržby
Fotbal musí v USA udělat poslední krok. Na vrchol