Německé oděvní firmě Hugo Boss loni klesly tržby o čtyři procenta na 2,69 miliardy eur (72,7 miliardy korun), prodej po internetu se propadl o devět procent na 76 milionů eur. Firma předpokládá, že pokles tržeb letos zastaví, mimo jiné hodlá posílit on-line prodej. Čistý zisk loni oděvní firmě klesl o 39 procent na 193,6 milionu eur (5,2 miliardy korun).
Lepších výsledků firma dosáhla v Číně, kde jí srovnatelné tržby ve čtvrtém čtvrtletí vzrostly o téměř 20 procent. Podnik očekává, že čistý zisk i zisk na akcii v příštím roce vzroste dvojciferným tempem.
Společnost, která je známá především luxusními pánskými oděvy, prochází kvůli neuspokojivým hospodářským výsledkům reorganizací. Loni v únoru rezignoval její šéf Claus-Dietrich Lahrs, kterého v květnu nahradil Mark Langer.
Aby podpořila prodej, zavede firma do konce letošního roku službu „click and collect“, tedy možnost objednat zboží po internetu a vyzvednout si jej v kamenné prodejně. Službu plánuje v obchodech po celé Evropě. Uzavře 15 prodejen, ale deset až patnáct nových otevře. Podnik rovněž chystá větší investice do on-line marketingu, letos na něj hodlá vynaložit 70 procent celkového rozpočtu na marketing. Před dvěma lety byl podíl tištěné a on-line reklamy ještě půl na půl.
Oblečení věhlasných značek je prý jedovaté. Čtěte více:
Internetový prodej bude podle analytiků tvořit do deseti let 20 procent všech tržeb za prodej luxusního zboží. Dnes je to sedm až osm procent. Právě reklama na sociálních sítích stála za oživením prodeje v Číně. Téměř dvacetiprocentní nárůst prodeje tam firma podpořila i snížením cen, aby byly blíž úrovni v Evropě a v USA.
Oživení v Číně a vyšší poptávku ze strany turistů po celém světě zaznamenali i konkurenční výrobci luxusní módy, jako je LVMH, Cartier nebo Burberry.
Dále čtěte: