Stejně jako nepřineslo jeho konec uvedení 3D brýlí, nezanikne svět klasického filmu pravděpodobně ani tváří tvář další technologické revoluci. Ta se kvapem blíží. V současné době totiž vrcholí závod mezi technologickými giganty o vyrobení takové kamery, která by byla schopna snímat a následně převádět obraz do formátu virtuální reality v kvalitě charakteristické pro filmový průmysl.
První kino s virtuálními brýlemi místo plátna přitom již stojí. V březnu tohoto roku jej zprovoznila společnost Samhound Media v nizozemské metropoli Amsterdamu. Není ale zatím schopno za použití dostupné techniky zprostředkovat zákazníkům zcela dokonalý zážitek.
Do světa virtuální reality se nyní vrhá americká společnost IMAX. Ta je známá hlavně vyvinutím speciálních brýlí, které u diváků navozují dojem trojrozměrného plastického obrazu.
Aliance s Googlem
Podle informací zveřejněných na twitterovém účtu společnosti IMAX ve spolupráci s Googlem hodlá vyvinout kamery, které by byly schopny divákům zprostředkovat virtuální realitu filmové kvality. Kamery, jejíž obdoba na trhu zatím není, hodlá firma dodat do 18 měsíců.
Deník The Wall Stret Journal uvedl, že spolu s tím IMAX chystá i spuštění šesti kinosálů. Ty budou umístěny podle tradiční strategie společnosti klasicky v obchodních centrech prozatím omezených na území Spojených států a Číny.
Imax nabídne společenský zážitek
Spolu se současným boomem zařízení pro osobní použití, počítače a konzole lze očekávat, že v budoucnu bude virtuální realita v domácnostech významným fenoménem.
S tím souhlasí i Richard Gelfond, výkonný ředitel IMAXU. Zároveň je ale toho názoru, že „uvedení virtuální reality v multikinech dokáže zákazníkům nabídnout kvalitnější zážitek a dodat k němu i společenský rozměr.“
Otázkou zůstává, jak chce IMAX zákazníkům sociální rozměr zprostředkovat, pokud podstatou virtuální reality je odstřihnout vás od skutečného světa co možná nejvíce.
__
Čtěte dále o technologiích v byznysu