Nebývalý zájem o mobilní hru Pokemon Go začal prudce klesat. Během jednoho měsíce přišlo úspěšné dílo společnosti Niantic o patnáct milionů každodenních uživatelů.
Pokemon Go měl od svého spuštění ze začátku července raketový nástup. Během dvou týdnů se počet jeho každodenních uživatelů dostal na metu 45 milionů. Takový start neměl mezi mobilními aplikacemi obdoby.
„Předchozím trhákům jako Candy Crush nebo Draw Something trvalo měsíce, než se pořádně nastartovaly, získaly desítky milionů uživatelů a dostaly se na svůj vrchol,“ říká Robbie Allan z analytické společnosti Survey Monkey. Podle jejích dat se hra ve Spojených státech těšila maximálnímu zájmu dokonce už po týdnu, kdy dosáhla na 25 milionů uživatelů za den.
Podle analýzy společnosti Axion Capital Management (ACM) během jednoho měsíce spadl počet každodenních uživatelů na třicet milionů, přičemž podle trendu posledních dní se dá předpokládat, že propad bude pokračovat. Zastavil se také počet stáhnutí do mobilních telefonů.
Klesající zájem o Pokemon Go může potěšit investory zavedených sociálních sítí, jako jsou Facebook, Twitter nebo Instagram. „Rapidní nástup hry vyvolal v investorech obavy. Jednalo se o nový druh zábavy, který krátil čas strávený v jiných mobilních aplikacích,“ říká analytik z ACM Victor Anthony. Podle všeho teď dojde alespoň částečně k návratu ke starým pořádkům.
To samé se dá říct i o akciích firmy Nintendo, které v prvních týdnech po spuštění hry strmě vyletěly. Sama společnost je pak snížila přiznáním, že její zisky z úspěchu pokémonů budou omezené, protože je jen částečným vlastníkem Pokémon Company a navíc se musí dělit i s Nianticem.
Vývoj akcií společnosti Nintendo za poslední tři měsíce
I přes značný úbytek hráčské základny si ale Pokemon Go své místo mezi nejpopulárnějšími hrami nejspíše udrží. Může se totiž spolehnout na oddané fanoušky. Příkladem je čtyřiadvacetiletý Novozélanďan Tom Currie, který v polovině července podal výpověď a stal se lovcem pokémonů na plný úvazek.
Currie si naplánoval dvouměsíční cestu po celé zemi s cílem nachytat všechny pokémony. Netradiční krok se mu však zřejmě vyplácí. Během prvního měsíce cestování jej podle jeho slov začala sponzorovat nejmenovaná finská společnost a dostal nabídku práce od herní firmy Gamer Sensei.
O fenoménu Pokemon Go dále čtěte:
Antikrist pokémon. Ruské školství mobilizuje rodiče
Fatva nad pokémony. Saudi zakázali „darwinistickou“ hru