Amazon jde do otevřeného boje na poli streamovaných médií s Netflixem. Svou službu Amazon Video začne nabízet i zvlášť a ne jen v rámci předplatného, jako dosud. Diváky chce kromě jiného nalákat na vlastní tvorbu a nižší cenu.
Amazon Video dosud fungovalo jen v rámci předplatného digitálních služeb Amazon Prime. Zájemci si mohli zaplatit roční předplatné ve výši 99 dolarů (asi 2 400 korun) a získat tak veškerý dostupný obsah. Největší světový internetový obchod teď ale chystá změny.
Roční předplatné bude fungovat i nadále a stále nabízí nejvýhodnější cenu. Nově však zákazníci mají možnost platit pouze za jednotlivé měsíce, což podle názoru společnosti bude pro řadu z nich lákavější. Největší změnou je ale umožnění objednání služby Amazon Video samostatně.
Tímto krokem jde Amazon jednoznačně proti Netflixu, který na trhu se streamováním médií získává stále dominantnější postavení. Kromě převzaté filmové a seriálové produkce nabízí i vlastní, u některých seriálů pak například uvolňuje najednou všechny díly aktuální série najednou. Od začátku letošního roku je k dostání i v České republice.
Tým z Top Gearu má zvrátit trend
Podle průzkumu společnosti Morgan Stanley uvedlo 29 procent dotázaných, že Netflix má nejlepší původní tvorbu, zatímco Amazon Prime takto označilo jen 5 procent respondentů. Zmírnit nebo dokonce zvrátit tento trend chce Amazon například s novou show od tvůrců, kteří stáli za populárním pořadem Top Gear.
Lákadlem má být i nižší cena. Zatímco předplatné Netlixu stojí 9,99 dolarů měsíčně, Amazon Video bude o dolar levnější. Služba bude spuštěna zatím pouze v USA, Evropa by ale brzy měla následovat.