Společnosti FlixBus a Leo Express obnovily provoz německého dopravce Locomore. První vlak odjel dnes z Berlína do Stuttgartu. Obě města bude spojovat zatím pětkrát týdně, se zastávkami také v Hannoveru, Frankfurtua Heidelbergu. Prodej lístků a marketing zajišťuje společnost FlixBus, Leo Express v novém modelu Locomore zajišťuje provoz a údržbu.
„Už dlouho jsme chtěli do Německa, protože chceme působit skutečně evropsky,“ uvedl výkonný ředitel společnosti Peter Köhler. „Určitě budeme mluvit o rozšiřování spojů a propojit spolu sítě (v jednotlivých zemích) dává na každý pád smysl,“ poznamenal k možnosti, že by Leo Express jezdil z Prahy do Berlína. Kdy by se tak mohlo stát, bude podle něj záležet i na postupu liberalizace českých železnic.
V Německu bude zatím Leo Express provozovat jeden vlak, který pětkrát týdně pojede mezi Stuttgartem a Berlínem. Z hlavního města spolkové země Bádensko-Württembersko bude vyrážet brzy ráno, z německé metropole se bude vracet odpoledne.
Leo Express |
---|
Dopravce zahájil činnost v roce 2013 jako železniční přepravce. Vedle osobních vlaků provozuje také autobusové linky. Loni svezl svými vlaky a autobusy 1,4 milionu cestujících. Společnost v roce 2016 vykázala ztrátu zhruba 110 milionů korun, meziročně jde o propad o deset milionů korun. |
Spojení mezi dvojicí velkoměst Leo Express převzal po společnosti Locomore, která ho začala provozovat v prosinci loňského roku, ale už v květnu se dostala do velkých finančních problémů. Vlak, který si Leo Express pronajímá, název i barvy společnosti Locomore ponese i nadále. Pro českou společnost pracuje také 15 bývalých zaměstnanců Locomore a firma hledá další, zejména technický personál, ale rovněž strojvedoucí nebo průvodčí.
Leo Express v Německu spolupracuje s největším autobusovým přepravcem Flixbus, který má na starosti marketing, cenovou strategii a péči o zákazníky. Aby je nalákal, nabídl prvních deset tisíc jízdenek na spoj mezi Berlínem a Stuttgartem za 9,9 eura (258 korun).
Dále čtěte: