Tuzemský železniční a autobusový dopravce Leo Express koupil od čínského výrobce CRRC tři nové vlaky. Zároveň uzavřel dohodu o možném odběru dalších až 30 souprav. Trojici elektrických jednotek, které má výrobce dodat do poloviny roku 2018, chce použít mimo jiné i pro dotované trasy, které plánuje ministerstvo dopravy soutěžit v otevřených tendrech. Cenu kontraktu společnost neuvedla.
„Vyvíjíme ve spolupráci s CRRC nový koncept železničních služeb. Technologická řešení a spolehlivost CRRC vedla k vývoji zcela nové generace železničních jednotek, které kopírují potřeby zákazníků a technologický vývoj. Nové vlaky budou vybaveny technologiemi vyvinutými v Leo Express,“ uvedl výkonný ředitel Leo Express Peter Köhler. Nyní společnost provozuje pět souprav Flirt od švýcarského výrobce Stadler.
Soukromá společnost Leo Express zahájila činnost v roce 2013 jako železniční přepravce. Provozuje kromě osobních vlaků autobusové linky. Letos v červnu firma koupila dopravní společnost TigerExpress zaměřenou na autobusovou a minibusovou přepravu. Loni dopravce, který patří podnikateli Leoši Novotnému, snížil ztrátu na 67 milionů korun ze 135 milionů Kč v roce 2014. Letos v pololetí firma hospodařila se ztrátou 31 milionů korun.
Přečtěte si, co v železniční dopravě navrhuje EU: K osmnáctinám cesta vlakem po Evropě zdarma, navrhují europoslanci |
Také si přečtěte:
Jak se budí lokálky. Prodělečným tratím svítá naděje na nový život
Tlak na Prahu: petice žádá metro na úrovni