Německý řetězec supermarketů Lidl, který v Česku provozuje 230 prodejen, plánuje expanzi na americký trh. Převážně na východním pobřeží chystá během následujících dvou let otevřít až 150 obchodů.
Lidl tak následuje cestu jiného německého řetězce Aldi, který už ve Spojených státech provozuje 1 300 prodejen. Spojuje je především důraz na co nejnižší ceny, ke kterým jim pomáhá zaměření na jednu konkrétní, převážně vlastní značku u většiny produktů a také menší náklady na zákaznické služby.
Díky této strategii se Lidlu daří prakticky po celé Evropě, kde má na deset tisíc supermarketů ve 26 zemích. Víru v prosazení se na americkém trhu mu dává úspěch z Británie, kde v posledních letech provedl masivní expanzi. Podle dat spotřebitelské organizace Kantar Worldpanel mu na britském trhu vzrostly prodeje o 13,8 procent, zatímco tradiční velké supermarkety jako Tesco, Morrisons, Sainsbury’s a Asda skončily v minusu.
Lidl se chce v první vlně americké expanze zaměřit převážně na východní pobřeží, prodejny hodlá otvírat například ve státech New Jersey, Richmond, Georgii či Severní i Jižní Karolíně. Otevře i několik skladů, pro které už hledá manažery. Americké sídlo bude mít společnost v Arlingtonu ve Virginii.
Sloučená skupina Ahold Delhaize se stala čtvrtým největším maloobchodním řetězcem v Evropě. Čtěte více: Ahold a Delhaize dokončily fúzi |
Oproti konkurentovi Aldi, který už je v USA dobře etablovaný, bude mít větší prodejny, jinak je však v těžké pozici. Aldi totiž kromě již stávajících 1 300 supermarketů plánuje v nejbližších letech otevření dalších šesti set.
Německá maloobchodní skupina Schwarz, která kromě Lidlu vlastní i Kaufland, v květnu oznámila záměr investovat letos do obou řetězců zhruba 6,5 miliardy eur (175 miliard korun). Samotný Lidl hodlá v příštích pěti letech investovat do svých 3 200 prodejen v Německu přes tři miliardy eur.
Dále čtěte:
Obchodní centra dozrála, touží po faceliftu
Ahold zvýšil zisk, v Česku dokonce trojnásobně