Známý britský řetězec Marks&Spencer uveřejnil výsledky obchodní činnosti za 4. čtvrtletí (za 13. týdnů do 2. dubna 2011). I nadále se společnosti M&S daří a v náročném prostředí rozšiřuje tržní podíl.
Foto: Profimedia.cz
Tržby u nepotravinářského zboží se zvýšily o 30 bazických bodů na 11,6 %1. Tržby u potravin zaznamenaly další čtvrtletí trvalého nárustu, kdy podíl na trhu vzrostl o 10 bazických bodů na 3,8%2.
Mimořádně dobře si vedlo pánské oblečení a dámské spodní prádlo úspěšný byl i začátek jarní kampaně dámské kolekce inspirovaný nejnovějšími módními trendy. Za uvedené čtvrtletí bylo uvedeno na trh přes 320 nových produktů, čímž byl navýšen celkový počet nových druhů zboží uvedených za loňský rok na 1900, což znamená více než 25 % portfolia. Zaznamenáno bylo výrazné zlepšení prodeje zdravých potravin. Značky „Count on Us“ a „Simply Fuller Longer“ byly v lednu nejlepšími značkami zdravých potravin ve Velké Británii3. Díky akcím jakými byly například „Dine In“ (Najezte se doma) na Den matek a na Valentýna měli zákazníci možnost nakoupit si potraviny za výhodnější ceny.
Mezinárodní tržby vzrostly o 12,6 % ve většině trhů, na společnost M&S působí i přes obchodně nepříznivé podmínky v Irsku a Řecku. S výročím spuštění služby „Shop Your Way“ (nákup přes internet s možností bezplatného vyzvednutí na prodejně) vzrostl prodej po internetu M&S Direct za dané čtvrtletí o 13,7 %.
Generální ředitel Marc Bolland k výsledkům uvedl: „Čtvrté čtvrtletí bylo pro nás v obchodně náročném prostředí úspěšné. V takových dobách se zákazníci stále více upínají ke značce M&S díky hodnotě, kvalitě a inovaci. Díky výrazným produktům, podpořeným skvělou reklamou, jsme si vedli lépe a zvýšili podíl jak u potravin tak i oblečení.“