Japonská automobilka Mitsubishi Motors přiznala, že manipulovala s testy spotřeby pohonných hmot po 25 let. Dodala, že zatím přesně neví, kolika modelů se tento skandál týká. K vyšetření celé záležitosti se rozhodla vytvořit zvláštní komisi.
Automobilka již minulý týden přiznala, že její zaměstnanci manipulovali u některých modelů s testy spotřeby paliva. Dnes uvedla, že nepřípustné metody testování používala již od roku 1991.
Prezident podniku Tecuró Aikawa prohlásil, že neví, proč se zaměstnanci rozhodli s testy manipulovat. Zvláštní komise složená z externích odborníků by měla o výsledcích svého vyšetřování informovat během tří měsíců.
Manipulace se podle jejího prvního prohlášení měly týkat čtyř modelů, tedy zhruba 625.000 vozů prodávaných v Japonsku. Později firma připustila, že skandál zřejmě zahrnuje také další modely.
Původní zpráva hovořila o manipulacích u automobilů Mitsubishi eK Wagon a eK Space a vozů Dayz a Dayz Roox, které Mitsubishi vyrábí pro automobilku Nissan Motor. Výroba a prodej těchto čtyř modelů již byly pozastaveny, napsala agentura DPA.
Ministr dopravy: Extrémně závažný problém
Japonský ministr dopravy Keiiči Išii dnes manipulace s testy spotřeby označil za „extrémně závažný“ problém. Ministerstvo dopravy vytvořilo zvláštní skupinu, která má za úkol prověřit údaje o spotřebě poskytované ostatními automobilkami.
Ministr již minulý týden varoval, že skandál Mitsubishi by mohl vést ke ztrátě důvěry v japonský automobilový průmysl. Automobilka by podle něj měla zvážit možnost zpětného odkupu problémových vozů.
Čtěte také:
Mitsubishi přiznala manipulace při testech se spotřebou paliva