Menu Zavřít

Nadzvukové dopravě se blýská na lepší časy. Nástupce Concordu má 76 zakázek

21. 6. 2017
Autor: Boom

Více než 13 let po ukončení provozu letounů Concorde se rýsuje možnost návratu nadzvukové rychlosti do osobní letecké přepravy. Americká společnost Boom totiž oznámila, že obdržela od pěti aerolinek celkem 76 zakázek na připravovaný letoun, který by měl dosahovat více než dvojnásobku rychlosti zvuku.

„Trasa Paříž-New York půjde místo za sedm hodin zvládnout za tři a půl hodiny,“ uvedl podle agentury DPA zakladatel a generální ředitel společnosti Blake Scholl. O plánech hovořil na mezinárodním aerosalonu na letišti Le Bourget blízko Paříže.

Mezi objednavatele nadzvukového letounu patří společnost Virgin Atlantic britského miliardáře Richarda Bransona. Jména ostatních aerolinek, které si letoun objednaly, hodlá Scholl zveřejnit později na speciálních akcích, poznamenal server televize CNBC.

Společnost Boom předpokládá, že nový letoun zahájí komerční provoz v roce 2018. Jeho menší testovací verze by měla uskutečnit první let koncem příštího roku.

Testy zmenšeného modelu letounu v aerodynamickém tunelu

Nové letadlo by mělo dosahovat rychlosti Mach 2,2, zatímco maximální rychlost concordu činila Mach 2. Katalogová cena letounu s kapacitou až 55 cestujících by měla činit 200 milionů dolarů (4,7 miliardy korun).


Přečtěte si více o strojích Boom:

Ve stopách Concordu

Nový letoun by měl dosahovat více než dvojnásobku rychlosti zvuku.

MM25_AI


První nadzvukové civilní dopravní letouny Concorde se na pravidelných linkách objevily začátkem roku 1976. Než se v červenci 2000 u Paříže jeden z letounů zřítil, byly concordy považovány za naprosto spolehlivé. Jejich provoz byl ukončen v říjnu 2003, ránu jim zasadila mimo jiné krize letecké dopravy po 11. září 2001.

Dále čtěte:

Létající auta „útočí“. Podívejte se na budoucnost dopravy

Hybridní letadla nejen pro hipstery mají změnit letectví

Kříženec vzducholodi s letadlem opět vzlétá a míří na burzu


  • Našli jste v článku chybu?