Menu Zavřít

Nejcennější značkou světa zůstává Apple. Google ale roste rychleji

5. 10. 2016
Autor: čtk/AP

Americké společnosti Apple, Google a Coca-Cola jsou nositeli nejcennějších firemních jmen světa. Uvádí to žebříček Best Global Brands 2016, který sestavila konzultační společnost Interbrand.

V první stovce žebříčku mají vedle technologických společností nejčastější zastoupení automobilky. Společně tyto dva sektory tvoří téměř třetinu TOP 100, kam poprvé nakoukl také výrobce elektromobilů Tesla Motors miliardáře Elona Muska. Tesla první stovku uzavírá.

„Je zřejmé, že nejlepší světové značky jsou také hybateli pokroku a dobře pojímají proces vlastního růstu,“ uvedl výkonný šéf Interbrandu Jez Frampton v tiskové zprávě.

Technologické firmy Apple a Google obsadily nejvyšší posty čtvrtý rok v řadě. Hodnota značky Apple vzrostla o 5 procent na 178,1 miliardy dolarů (asi 4,3 bilionu korun). Značka Google získala meziročně 11 procent a jeho hodnota tak dosahuje 133,3 miliardy dolarů. Zbylých osm míst v první desítce si rozdělili výhradně zástupci technologického a automobilového průmyslu.

 První 40 nejcennějších značek 2016

První čtyřicítka žebříčku Interbrand

Největší skok vpřed v žebříčku učinil Facebook, hodnota značka se zvýšila o 48 procent. Následují Amazon (33 procent), Lego (25 procent), Nissan (22 procent) a Adobe (21 procent).

FIN25

Celková hodnota značek zastoupených v první stovce činí 1,8 bilionu dolarů, což je o 4,8 procenta více než v roce 2015.

Metodika
Interbrand ve svém hodnocení zohledňuje přínos značky k růstu firemního byznysu. Pořadí sestavuje na základě tří klíčových komponentů, které přispívají k hodnotě značky: finanční produktivita značkových výrobků a služeb, vliv, který značka má na rozhodování spotřebitele a její podíl na cenotvorbě a zajištění firemních zisků.

————-

  • Našli jste v článku chybu?