Nejhodnotnější světovou značkou je podle měření časopisu Forbes už sedmým rokem v řadě americký Apple. Podtrhuje tak nadvládu technologických firem, kterých se v první patnáctce objevilo devět.
Forbes sestavuje žebříček sta nejhodnotnějších světových značek sedm let. Zatím pokaždé se na prvním místě umístil Apple, hodnota „brandu“ se díky desetiprocentnímu nárůstu vyšplhala až na 170 miliard dolarů (přes 4 biliony korun). Technologické společnosti opanovaly první čtyři místa, do žebříčku se jich nakonec vešlo osmnáct.
Podívejte se na 10 nejhodnotnějších značek v galerii:
Největší zisk zaznamenal Amazon, jemuž hodnota značky vzrostla o 54 procent, v závěsu je Facebook, který poskočil o 40 procent. O 20 procent se naopak propadla značka IBM. Ze žebříčku oproti předchozímu roku zmizely Volkswagen, Reuters či Prada.
10 nejhodnotnějších světových značek (v miliardách USD) | ||
---|---|---|
1. | Apple | 170 |
2. | 101,8 | |
3. | Microsoft | 87 |
4. | 73,5 | |
5. | Coca-Cola | 56,4 |
6. | Amazon | 54,1 |
7. | Disney | 43,9 |
8. | Toyota | 41,1 |
9. | McDonald´s | 40,3 |
10. | Samsung | 38,2 |
Zdroj tabulky: Forbes
Dále čtěte: