Společnost ČEZ zaznamenala svůj nejúspěšnější rok na slovenském trhu. Vzrostl jí počtu zákazníků, objem dodané energie i hrubá marže.
„Společnosti ČEZ Slovensko se v roce 2016 dařilo zejména při získávání zákazníků z firemního segmentu. Objem dodané elektřiny a zemního plynu rostl o 10 procent oproti předchozímu roku, hrubá marže rostla díky dobře načasovaným nákupům elektřiny ještě výrazněji,“ uvádí ČEZ Slovensko v tiskové zprávě.
Česká polostátní společnost zaznamenala 30procentní meziroční nárůst počtu firemních zákazníků, což aktuálně představuje asi 4000 firem.
„Portfolio firemních zákazníků chceme dále rozvíjet, například i nabídkou široké palety energetických služeb, které již v České republice poskytuje společnost ČEZ ESCO,“ uvedl generální ředitel ČEZ Slovensko Igor Nagy.
Meziroční nárůst dodávky energií se zejména u středně velkých podniků pohybuje v posledních letech na úrovni zhruba 30 procent. Počet klientů v segmentu domácností se udržuje na stabilní úrovni zhruba 65 tisíc zákazníků.
ČEZ Slovensko vznikla v roce 2005 pro podporu aktivit skupiny na Slovensku. Firma brzy získala silnou pozici mezi společnostmi prodávajícími elektřinu koncovým zákazníkům. Společnost loňské hospodářské výsledky neprozradila. V roce 2015 zvýšila tržby o 20 procent na 250,9 milionu eur, tedy asi 6,8 miliardy korun.
Na Slovensku hraje ČEZ roli zejména v distribuci energií. V poslední době však firma začala investovat také do akvizic, když odkoupila třeba výrobce vzduchotechniky AZ Klima. Hodlá se zaměřovat také na investice do obnovitelných zdrojů.
Stejnou aktivitou v poslední době hýří i na německém trhu. Tamní pobočka aktuálně najala nového manažera Jörga Kubitzu, který bude mít na starosti strategii rozvoje obnovitelných zdrojů. Manažér dřív pracoval pro výrobce turbín MHI Vestas.
V nové roli bude zodpovědný za rozvoj divize obnovitelných zdrojů, zejména se zaměŕí na rozvoj pevninské a mořské větrné energie.
Čtěte také: