Americká společnost Nike překvapila prohlášením, že významně omezí svou aktivitu na poli golfu. Přestane vyrábět hole, míčky, bagy a další příslušenství. Tři roky v řadě jí totiž v tomto odvětví klesají zisky.
Golfová divize Nike prodělá značné změny. Zastavení produkce příslušenství pocítí největší golfové hvězdy jako Tiger Woods či Rory McIlroy. Vedení firmy však slibuje, že ušetřené prostředky zčásti investuje do oblečení a obuvi, které pro golf hodlá vyrábět i nadále.
„Hodláme být jasnou jedničkou na poli golfové obuvi a oblečení,“ prohlašuje Trevor Edwards, prezident Nike Brand, s tím, že firma bude v této oblasti investovat do inovací. I nadále hodlá sponzorovat přední světové hráče.
Nike se na golf výrazně zaměřila v devadesátých letech, když si smluvně zavázala Tigera Woodse, kterému už v roce 1996 dala pětiletý kontrakt na 40 milionů dolarů. Woods během let postupně měnil golfové hole a jiný slavný hráč Phil Mickelson mu polichotil a zároveň zkritizoval Nike, když řekl, že je jediným hráčem, který dokáže být dobrý i s tak špatným vybavením. Značku Nike už třetím rokem propaguje Ir Rory McIlroym který údajně dostává ročně 20 milionů dolarů.
Nike jde ve stopách Adidasu Adidas mění golfovou strategii. Omezí příslušenství |
Navzdory velkým investicím se však Nike v posledních letech v golfu příliš nedaří. Předchozí tři fiskální roky vždy končila ztrátou, v tom posledním se její prodeje propadly o osm procent na 706 milionů dolarů (17,1 miliardy korun).
Podobný postup jako Nike zvolil už v květnu Adidas, který dal k dispozici firmy TaylorMade, Adams a Ashworth, které patří do jeho portfolia a vyráběli pro něj golfové vybavení.
Dále čtěte:
Je golf v Česku drahý? Ano, je
Místo golfu pastviny. Kdy bude zavřeno další hřiště?