Čistý zisk amerického výrobce nealkoholických nápojů PepsiCo za první čtvrtletí vzrostl meziročně o 42 procent na 1,32 miliardy dolarů (32,6 miliardy korun). Firma dnes uvedla, že těží z investic do vývoje nápojů a snacků, které spotřebitelé považují za zdravější, a udržuje také přísnou kontrolu nad náklady.
Tržby PepsiCo se v meziročním srovnání zvýšily o 1,6 procenta na 12,05 miliardy dolarů. Bylo to druhé čtvrtletí rostoucích výnosů po osmi kvartálech poklesu. Výsledky předčily očekávání analytiků, uvedla agentura AP.
Potravinářští producenti silně investují do vývoje nových produktů, aby vyšli vstříc měnícím se požadavkům spotřebitelů. Ti se nyní odvracejí od slazených limonád a pochutin s vysokým obsahem soli a tuku k produktům označovaným za zdravější. PepsiCo uvedla, že takové produkty se na jejích tržbách nyní podílejí asi 45 procenty.
Zisk největšího světového výrobce nealkoholických nápojů Coca-Cola v prvním čtvrtletí meziročně klesl o zhruba 20 procent a jeho tržby se snížily osmé čtvrtletí za sebou. Firma také v úterý oznámila, že v zájmu posílení úspor a vzhledem ke slábnoucí světové poptávce po sycených limonádách zruší 1200 pracovních míst. Globální prodej sycených limonád v prvním čtvrtletí celkově klesl o jedno procento.
Čtěte také: