Prodej nových osobních aut v Česku v letošním 1. pololetí vzrostl proti stejnému období loni o 8,8 procenta na 144 451 vozů. Měsíční tempo růstu zpomalilo na červnových 3,6 procenta. Oznámil to Svaz dovozců automobilů.
První je značka Škoda s růstem prodeje o téměř čtyři procenta na 45.232 aut, následuje Volkswagen, který zvýšil prodej o 18 procent na 15 241 vozů. Třetí je značka Hyundai s odbytem 10 847 automobilů, což představuje čtyřprocentní zvýšení. Následují Ford, Dacia a Renault. Nejprodávanějšími modely byly Škoda Octavia před dalšími modely mladoboleslavské značky Fabia a Rapid.
Celkem 75 procent aut nakupovaly firmy. Z hlediska segmentů jsou na prvním místě SUV a terénní vozy s podílem 23 procent, na druhém místě je nižší střední třída s téměř 20 procenty a následují malá vozidla s 19 procenty. Nejčastější provedení karoserie bylo kombi. Vozy na benzinový pohon tvořily přes 57 procent prodeje, diesely klesly pod 40 procent.
Registrace nových lehkých užitkových automobilů klesly o 0,7 procenta na 9292 vozů. První je Peugeot s 1345 prodanými vozy, následuje Fiat a Ford. Nejprodávanějším modelem je Peugeot Boxer. Prodej nákladních aut se snížil o 14,5 procenta na 4960 vozů. Nejprodávanější je Mercedes-Benz před značkou MAN a DAF.
Prodej autobusů se snížil o 16,7 procenta na 385 vozidel. První je domácí značka Iveco Bus s 93 registrovanými vozidly, následuje rovněž tuzemský SOR, který prodal o čtyři autobusy méně. Třetí je Setra.
Registrace nových motocyklů oproti loňsku poklesly o pět procent na 9618 strojů. Nejvíc, celkem 1645 motocyklů, prodala Honda, následuje Yamaha s odbytem 662 strojů a BMW s prodejem 579 motocyklů.
Čtěte dále: