Brněnský prodejce letenek Kiwi.com plánuje letos otevřít pobočky ve filipínské Manile, v jihoafrickém Durbanu a plánuje také pobočku na Jamajce. Budou zajišťovat zákaznický servis a podporu. Otevře se také pobočka v Barceloně, která bude pracovat na IT vývoji, řekl ředitel a zakladatel firmy Oliver Dlouhý. Důvodem je podle něj lépe pokrýt globální poptávku a vyprázdněnost českého pracovního trhu.
Aktuálně má firma zhruba 1000 zaměstnanců a na konci roku jich může být o 200 až 300 víc. „Potřeba nových zaměstnanců neustále roste. Firma má naplánovaný stále raketový růst. Potřebujeme lidi se znalostí různých jazyků. Hlavní je angličtina, ale potřebujeme samozřejmě řadu dalších jazyků. Největší problém není s žádným exotickým jazykem, ale s němčinou,“ řekl Dlouhý. Výrazně totiž roste německý trh a poptávka po německy mluvících pracovnících je velká.
Už loni na podzim se otevřela pobočka na Fidži, kde má výhledově pracovat 100 lidí, zhruba stejně jich bude i v Manile a Durbanu. „Otevřeme je postupně letos. Stejně jako na Fidži jsou to pobočky, které nám zajišťují externí firmy a máme tam jen vlastní management. Na Jamajce chceme vyloženě naši pobočku, proto to bude administrativně náročnější,“ řekl Dlouhý.
Více o firmě Kiwi.com si přečtěte zde: Kiwi v rozletu
Pobočku v Barceloně se rozhodl založit proto, že poptávka po IT vývojářích je v Brně výrazně vyšší než nabídka. Snahou firmy je nyní větší automatizace a vylepšení zákaznického servisu a podpory. „Plánujeme také velké změny webu. Postupně chceme jít i do vlaků a autobusů. Plánů je hodně,“ řekl Dlouhý.
Podle něj je Kiwi.com mezi největšími deseti světovými a pěti evropskými prodejci letenek a do pěti let by se chtěla firma stát jedničkou. S tím souvisí i potenciální zájem konkurence. „Už kolem nás někteří krouží a vedli jsme některá jednání. Na stole už byla konkrétní čísla. Pokud by přišla nějaká smysluplná nabídka, mám dvě zásadní podmínky. Jednou je zachování majetkového podílu a druhou moje absolutní nezávislost v rozhodování. Nejsem ale zatím fanouškem prodeje firmy,“ řekl Dlouhý.
Firma, která letos oslaví pět let existence, roste na tom, že pomocí algoritmu vyhledává kombinace různých leteckých společností. Nabízí při přestupech kombinace i nespolupracujících aerolinek a nabízí tak často výrazně nižší cenu. Loni tržbami překonala dva do té doby největší české prodejce letenek Asianu a Student Agency, kteří se soustředí převážně na český a slovenský trh.
Čtěte dále: