Společnost RegioJet Radima Jančury by se ráda stala součástí systému městské dopravy v Bratislavě. Firma zároveň oznámila, že po odchodu z klíčové tratě Bratislava – Košice posílí spoje na linkách Praha – Košice a Praha – Bratislava.
Železniční dopravce RegioJet chce vstoupit do bratislavského Integrovaného dopravního systému.
Zapojení RegioJetu do tohoto systému by podle agentury TASR pro lidi znamenalo, že tutéž jízdenku by mohli použít například v bratislavské MHD i ve vlaku RegioJetu z Bratislavy do Komárna.
Česká společnost si od tohoto kroku slibuje větší množství cestujících z Bratislavského kraje. Ti se stejně jako obyvatelé Košic musí smířit s tím, že od února přestane RegioJet jezdit na nejvyužívanější trati mezi Bratislavou a Košicemi.
Odchod z nejdůležitější slovenské linky RegioJet oznámil necelý měsíc poté, co na ní obnovil provoz vlaků vyšší kategorie InterCity státní slovenský dopravce Železničná spoločnosť Slovensko.
„Vozy z těchto souprav využije RegioJet na posílení existujících spojů z Prahy na Ostravsko a do Košic, stejně jako na nové spoje Praha – Brno – Bratislava,“ říká pro Euro.cz mluvčí společnosti Aleš Ondrůj.
Společnost RegioJet loni převezla ve svých vlacích v Česku a v mezinárodních spojích na Slovensko 3,72 milionu cestujících. Jde o dvacetiprocentní nárůst, za nímž je zvyšování kapacity spojů a vyšší zájem o linku mezi Prahou, Ostravou a východním Slovenskem.
Českým drahám rostl počet cestujících o jedno procento na 171,5 milionu. Zvýšila se také průměrná vzdálenost jedné cesty a přibylo cestujících v dálkové i regionální dopravě.
Loňské hospodářské výsledky RegioJet zatím nezná. V předchozím roce byl poprvé v zisku, který činil 35 milionů korun, tržby dosáhly téměř 720 milionů. České dráhy v tomtéž roce hospodařily se ztrátou 1,4 miliardy při tržbách přes 33 miliard. Výsledky za rok 2016 by měly zveřejnit v dubnu.
Čtěte také: