Menu Zavřít

Renault chce na energetický trh. Elektřinu dodá ze starých autobaterií

8. 6. 2017
Autor: Redakce

Automobilová aliance Renault-Nissan připravuje plány výstavby zařízení na ukládání elektrické energie o kapacitě 100 megawattů s cílem rozvíjet trh s použitými automobilovými bateriemi a energetickou infrastrukturu pro elektromobily.

Pro představu, kapacita „skladu“ bude dost velká, aby zásobovala elektřinou 120 000 domovů. Aliance na svém projektu spolupracuje se společností The Mobility House, která se specializuje na ukládání energie za pomoci opětovného použití baterií elektromobilů. Co se týče umístění nového zařízení, v úvahu připadá Nizozemsko a Německo.

Nissan, který je ze 44 procent v rukou francouzského Renaultu, už ve spolupráci s firmami The Mobility House a Eaton vybudoval zařízení na skladování a poskytování záložní elektrické energie na bázi znovupoužitých baterií pro stadion Amsterdam Arena.


Přečtěte si o další nové technologii:

Pohon budoucnosti: ze solárního článku poteče palivo

 Západ slunce na křivce horizontu Země


Díky opětovnému používání baterií by se mohly snížit náklady na vozy s elektrickým pohonem a zařízení na skladování energie jsou jednou z možností recyklace napájecích článků. Jsou to právě vysoké ceny baterií, co je hlavní překážkou rozmachu elektrických automobilů.

bitcoin školení listopad 24

Podíl automobilů s elektrickým pohonem na celkovém počtu osobních vozů zatím dosahuje pouze 0,2 procenta. V loňském roce se jejich počet zdvojnásobil na rekordní dva miliony z jednoho milionu v roce 2015. Do roku 2020 by se podle Mezinárodní agentury pro energii (IEA) mohl počet vozů s elektrickým pohonem vyšplhat na devět až 20 milionů a do roku 2025 na 40 až 70 milionů.

Přečtěte si také o vývoji elektromobility:

Velmoc elektromobility. V Norsku po roce 2025 „vymřou“ spalovací motory

Alza začne prodávat elektromobily

Daimler věří českému lithiu. U Drážďan postaví továrnu na baterie

Korejský obr zvažuje výstavbu továrny na baterie v Česku


  • Našli jste v článku chybu?