Automobilka Škoda Auto hlásí nejlepší květnový výsledek v historii firmy. Firma zvýšila meziročně své dodávky zákazníkům o 2,4 procenta na 99 tisíc vozů, v přepočtu na vozy jde meziročně o nárůst o 2300 vozů. Naopak čínský trh a modely Octavia, Rapid a Yeti zaznamenaly pokles.
Octavia zůstává nejprodávanějším modelem značky navzdory poklesu. V květnu jich automobilka dodala 33 tisíc, meziročně to je o deset procent méně. Druhým nejprodávanějším modelem je Fabia, kterých firma dodala 18 600, meziročně o 4,5 procenta více. Značný nárůst zaznamenal model Citigo, kterého automobilka v květnu dodala 3500 kusů, meziročně o 20,7 procenta více.
Kromě Octavie dodala automobilka méně kusů i modelu Rapid, meziročně o 12 procent. Škoda dodala v květnu 16 100 kusů tohoto modelu. Propad zaznamenal i Yeti, meziročně o osm procent na 7800 vozidel. Model Yeti skončí, na konci roku ho nahradí nové SUV Karoq.
Nového velkého SUV Kodiaq pak prodala Škodovka v květnu 7500 kusů, přičemž od jeho březnového vstupu na trh prodala společnost již 17 100 modelů Kodiaq.
Plány Škoda Auto:
Škoda chce do roku 2025 prodávat čtvrtinu aut na elektřinu
„I přes velice složitou situaci na trzích některých regionů se nám minulý měsíc podařilo prodat více vozů než v kterémkoli květnu v minulosti. Těší nás zejména úspěšný nástup modelu Škoda Kodiaq. První vůz naší SUV-ofenzivy naši zákazníci skvěle přijali,“ řekl člen představenstva společnosti Škoda Auto zodpovědný za oblast prodeje a marketingu Werner Eichhorn.
V západní Evropě prodala automobilka v květnu 42 800 vozů, meziročně o 4,1 procenta více. Na nejsilnějším evropském trhu, v Německu, potvrdila Škoda loňský výsledek, prodala 15 500 aut. Ve Francii prodala firma meziročně o 13,5 procenta více vozů, ve Velké Británii o 5,9 více vozů, v Itálii činil nárůst 27,5 procenta a v Nizozemsku 12,7 procenta.
Škoda Auto má v Mladé Boleslavi novou laboratoř:
Ve střední Evropě zvýšila Škoda své dodávky zákazníkům o 14,5 procenta na 19 tisíc vozů, meziročně o 2400 vozů více. Na domácím českém trhu vzrostly dodávky zákazníkům o 12,1 procenta na 9100 vozů. Automobilka hlásí meziroční nárůst také z Polska, Slovenska, Chorvatska a Slovinska.
Ve východní Evropě bez Ruska vzrostly dodávky v květnu o 9,9 procenta na 3600 vozů. V Rusku zaznamenala značka Škoda v květnu zvýšení prodeje o 5,9 procenta na 5000 vozů.
Na svém největším trhu v Číně dodala Škoda v květnu svým zákazníkům 22 700 vozů a zaznamenala tak meziroční pokles o 6,1 procenta. Způsobila jej podle firmy zejména aktuální obměna modelové palety.
Škoda Auto je součástí německého koncernu Volkswagen. Provozuje tři výrobní závody v Česku a zaměstnává v nich zhruba 30 tisíc lidí. Vyrábí také v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, a dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s místními partnery. V roce 2016 dodala Škoda Auto zákazníkům celosvětově 1,127 700 aut, třetí rok po sobě přes milion vozů.
Přečtěte si také: