Čínskému internetovému obchodníkovi Alibaba Group Holding Ltd. prudce rostly ve fiskálním třetím čtvrtletí zisk i příjmy. K vysokému růstu přispěla mimořádná nákupní událost v listopadu. Čistý zisk za tři měsíce do konce prosince stoupl o 43 procent na 17,86 miliardy jüanů (65,5 miliardy Kč).
Příjmy stouply o 54 procent na 53,25 miliardy jüanů (195,2 miliardy Kč). Analytici dotazovaní agenturou Thomson Reuters čekali příjmy 50,1 miliardy jüanů. Příjmy z hlavních aktivit v oblasti internetového prodeje vzrostly o 45 procent a na celkových příjmech se podílely 87 procenty.
Firma se snaží získat nové zdroje příjmů, protože čínský internetový trh začíná vykazovat známky nasycení. Investuje tak do dat, cloudových služeb, umělé inteligence a logistických projektů. Tento měsíc firma předložila nabídku na privatizaci čínského provozovatele obchodních domů Intime Retail Group. Příjmy z digitálních a zábavních aktivit ve čtvrtletí stouply o 273 procent a z cloudových služeb o 115 procent.
Přečtěte si, jak si na čínském trhu vede Home Credit:
Šéf čínského Home Creditu: Číňané si u nás půjčují hlavně na mobily
V listopadu se v Číně slaví svátek nezadaných, ze kterého Alibaba udělal nákupní svátek po vzoru amerického Černého pátku. Loni firma 11. listopadu překonala svůj dosavadní denní rekord, když na jejích platformách obchodníci prodali zboží za rekordních 120,7 miliardy jüanů.
Zakladatel firmy Alibaba Jack Ma patří mezi nejbohatší lidi v Číně. Odhaduje se, že až 80 procent čínských internetových nákupů se uskutečňuje prostřednictvím jeho obchodu Alibaba. S akciemi Alibaby se od roku 2014 obchoduje na newyorské akciové burze. Primární nabídka firmy byla největší v historii.
Přečtěte si, co Alibaba slibuje v USA: