Druhý největší výrobce v Česku Pivovary Staropramen zdraží od 7. listopadu cenu čtyř sudových piv v průměru o 1,5 procenta. Podle informací Lidových novin (LN) se zvýší ceny u v Česku vyráběných značek Staropramen světlý, Staropramen nealko, Stella Artois a dováženého Hoegaardenu. Pivovarnická jednička Prazdroj zdražil před měsícem všechny své prodávané značky v průměru o 3,2 procenta.
„Kvalita našich piv je pro nás na prvním místě, abychom jí dokázali zachovat, musíme reagovat na růst našich výrobních nákladů. Naposledy společnost Pivovary Staropramen cenu u sudového piva měnila na konci roku 2014,“ uvedla mluvčí Staropramenu Denisa Mylbachrová.
Ceny Pivovary Staropramen zvýší pro odběratele, tedy distributory a hospodské. Bude na nich, jestli oni promítnou vyšší nákupní ceny do cen koncovým zákazníkům. Už v případě říjnového zdražení kompletní produkce Plzeňského Prazdroje naznačili, že vyšší náklady pocítí pivaři v plné výši, někde však ještě víc, píšou LN. Někteří hospodští chtějí totiž využít nynější úpravy cen od pivovarů ke kompenzaci dalších nákladů, které jim přinese nezbytné pořízení technologie na prosincový start elektronické evidence tržeb.
Pivovary Staropramen loni prodaly 3,12 milionu hektolitrů, což je mírný meziroční pokles. Na domácím trhu prodej všech pivovarů v minulém roce klesl sice o 0,2 procenta na 16,2 milionu hektolitrů, ale celková výroba piva v Česku díky rekordnímu exportu vzrostla o 2,2 procenta na více než 20 milionů.