Christine Hohmann-Dennhardtová pracovala pro koncern Volkswagen rok. Jako členka představenstva pro „právo a integritu“ měla na starosti postup největší automobilky světa při řešení aféry dieselgate. Po roce skončila, údajně kvůli sporům ve firmě. Má dostat odstupné ve výši 15 milionů eur, což je 405 milionů korun.
Právnička a bývalá ústavní soudkyně přišla automobilku Volkswagen (VW) draho. Christine Hohmann-Dennhardtová má dostat podle Frankfurter Allgemeine Zeitung odstupné ve výši 15 milionů eur (405 milionů korun).
Pracovní poměr jí končí k prvnímu únoru. Před týdnem firma VW oznámila, že se po vzájemné dohodě obě strany dohodly na ukončení spolupráce. Manažerka pracovala pro koncern z Wolfsburgu třináct měsíců a náleží ji ještě plat za další dva roky, uvedl německý deník. Spekuluje se také o měsíční rentě ve výši osmi tisíc eur (216 tisíc korun).
Zlatý padák pro Winterkorna. Dále čtěte:
Zlatý padák za Dieselgate: bývalý šéf VW má nárok na 32 milionů
Vedení automobilky není nadšeno z tak drahého rozchodu, protože už dříve byli manažeři kritizováni za příliš vysoké odměny. Vysoké odstupné má přitom manažerka ve smlouvě. VW jí slíbil tak vysokou sumu i kvůli tomu, že odešla od konkurenta Daimler, který vyrábí značku Mercedes, a vzdala se finančních nároků vůči bývalému zaměstnavateli. To má dělat asi polovinu z částky odstupného.
Více ze světa automobilů čtěte na webu Autobible.cz
Hohmann-Dennhardtová nastoupila k VW v lednu 2016. Měla na starosti urovnání skandálu s podvody měření emisí u dieselových motorů, pro které se vžilo označení dieselgate.
Dieselgate 2.0. Jak souvisí aféra VW s obviněním Fiat Chyrsler? Čtěte více:
Emisní skandál 2.0: evropské automobilky mají v USA problémy
Že respektovaná právnička nastoupila u společnosti zatížené skandály, bylo zásluhou výkonného šéfa VW Matthiase Müllera. Ten přivedl do firmy bývalou ústavní soudkyni, aby pomohla zlepšit pověst německé automobilky. „Bez rozhovorů, které jsem s ním vedla, bych pomoc neslíbila,“ řekla tehdy k nástupu v automobilce. Zdá se však, že v německém koncernu narazila na odpor mnoha manažerů, kteří odmítli postavit se aféře čelem.
Spekuluje se o sporech mezi ní a šéfem právního oddělení VW Manfredem Dössem. Šestašedesátiletá právnička chtěla mít ve firmě větší vliv než on. Döss je přitom velmi blízce obeznámen se strukturou a chodem koncernu. Dříve vedl právní oddělení ve společnosti Porsche-Holding, která drží většinu kmenových akcií automobilky VW.
O emisních skandálech Volkswagenu dále čtěte: