Menu Zavřít

Stíhání kvůli emisím hrozí ve Francii i automobilce PSA

9. 2. 2017
Autor: Profimedia.cz

Trestní stíhání kvůli emisím naftových vozů nyní ve Francii hrozí i tamní automobilce PSA, která vyrábí modely Peugeot a Citroën. Francouzská vláda dnes oznámila, že úřad pro ochranu spotřebitelů předal své poznatky v této záležitosti prokuratuře. Ta rozhodne o dalším postupu.

„Jsme tím rozhodnutím velmi překvapeni, až v šoku,“ uvedla automobilka. Dodala, že pravidla měření emisí ve všech zemích dodržuje a své automobily nikdy nevybavovala softwarem, který by umožňoval s měřením emisí manipulovat. Naftové technologie PSA se po emisním skandálu německého koncernu Volkswagen vážnější kritice zatím vyhýbaly, upozorňuje agentura Reuters.

Francouzská vláda neupřesnila, co materiály předané prokuratuře obsahují. Úřad pro ochranu spotřebitelů se podle agentury DPA opírá o testy emisí aut a o dokumenty, které získal při svém vyšetřování zahájeném v reakci na emisní skandál Volkswagenu.


Čtěte o emisní aféře Dieselgate:

Winterkorn vypovídal: O podvodech jsem věděl až od srpna 2015

Winterkorn pod tlakem: úřady šetří, jak dlouho věděl o podvodech

bývalý šéf Volkswagenu Martin Winterkorn


PSA je čtvrtou automobilkou, kvůli které se úřad v souvislosti s emisemi naftových vozů obrátil na prokuraturu. Ta už loni začala vyšetřovat německý Volkswagen a letos v lednu zahájila vyšetřování francouzské automobilky Renault.

V pondělí francouzská vláda oznámila, že úřad pro ochranu spotřebitelů předal prokuratuře materiály s poznatky ohledně emisí naftových vozů italsko-americké automobilové skupiny Fiat Chrysler Automobiles (FCA). Vyšetřování úřadu podle vlády ukázalo, že emise u některých modelů FCA několikanásobně převyšovaly limity.

Firma však tvrdí, že její automobily plně odpovídají emisním normám. Italská vláda navíc ve středu uvedla, že nové testy automobilů FCA nezjistily žádný ilegální software, který by umožňoval s měřením emisí manipulovat.

Automobilové emise se dostaly do centra pozornosti v září 2015, kdy německý koncern Volkswagen v reakci na obvinění amerických úřadů přiznal, že do zhruba 11 milionů naftových aut po celém světě nainstaloval software umožňující manipulovat s testy emisí oxidů dusíku. Skandál se týká i zhruba 1,2 milionu vozů Škoda Auto.

MM25_AI


Přečtěte si, kolik stála aféra Dieselgate Volkswagen v USA:

Volkswagen se dohodl s vládou USA. Za urovnání obvinění zaplatí 110 miliard

Logo automobilky Volkswagen


  • Našli jste v článku chybu?