Sázkovému holdingu Tipsport loni meziročně vzrostly tržby o více než 35 procent na zhruba 37 miliard korun. Firma chce letos tržby z loňska udržet. Podíl sázení na internetu Tipsportu vzrostl na 92 procent. Holding zahrnuje Tipsport v Česku a na Slovensku a společnost Chance. Pracuje v něm zhruba 3000 zaměstnanců.
„Drtivou většinu tržeb dělá Česko. Zatímco na českém trhu jsme jednička, na Slovensku jsme až třetí za Niké a Fortunou,“ uvedl ředitel společnosti Petr Knybel.
S růstem podílu internetového sázení firmě ale klesají marže. Zatímco v kamenných pobočkách podle Knybla dosahují až 13 procent, na internetu osmi procent. „Maržovost nám trvale klesá a s tím souvisí i rostoucí obrat. Vyděláváme víc, ale v položce vsazeno se projevuje i naše nižší úspěšnost,“ doplnil. Zejména při live sázkách v průběhu zápasu může klient sázet několikrát opakovaně.
Odhady zisku budou podle Knybla k dispozici zhruba za měsíc, oficiální údaje v dubnu nebo květnu. „Ale my jsme zisk nikdy nezveřejňovali. Měli jsme k tomu řadu dobrých důvodů. Je pravda, že některé po přijetí nového zákona o hazardu pominuly. Možná změníme strategii a číslo budeme prozrazovat,“ uvedl Knybel.
Pokud jde o odhad tržeb pro letošní rok, poprvé v historii firma neplánuje růst. „Je to vlivem nové legislativy, která umožní vstup zahraniční konkurence na český trh. Očekáváme, že tady bude velký souboj o klienta. Vzhledem k tomu, že tady máme už téměř 70 procent trhu kurzového sázení, tak nelze předpokládat, že v tom rozšířeném konkurenčním boji ještě porosteme,“ řekl Knybel.
Přečtěte si, jak na tom byla za loňský rok Sazka:
Tržby ze Sportky loni Sazce klesly na 5,6 miliardy. Eurojackpot rostl
Letos se podle něj do určité míry projeví také absence velkých sportovních akcí, jako byly loni fotbalové Euro nebo letní olympiáda. „Ale i tak si myslím, že tržby z roku 2016 udržíme. Každý rok registrujeme nové zákazníky. A kromě toho umíme víc rozsázet i ty služebně starší. Protože do nabídky přidáváme nové produkty,“ doplnil.
Podle údajů ministerstva financí vzrostl v Česku v roce 2015 podíl internetového kurzového sázení na 86,8 procenta. U Tipsportu stoupl na 92 procent. „Když se online sázení v roce 2009 zavádělo, říkal jsem si, že za pět šest let dosáhne maximálně 50 procent. Ale svět online se prosazuje ve všech odvětvích, nejen v hazardu. Jako populace jsme pohodlnější, chytré přístroje se stále zmenšují, máme je pořád u sebe. Navíc klesá cena jak za přístroje, tak za internetové připojení,“ řekl Knybel.
Přes dominantní postavení internetového sázení však Tipsport kamenné pobočky téměř neruší ani to nechystá. Podle ředitele je klientská základna na pobočkách ustálená. „Jsou tam sázkaři, kteří z nějakých důvodů nechtějí na internet, a možná je tam nikdy nedostaneme. Pobočkovou síť držíme, protože je pořád rentabilní, přestože tržby tam nejsou tak výrazné, jak jsme byli zvyklí. A internetové klienty jsme museli na pobočkách registrovat. Kdybychom je zrušili, tak nevzrostou ani sázky na internetu,“ doplnil Knybel. Tipsport má v Česku zhruba 800 poboček, Chance něco přes 200. Na Slovensku má Tipsport přes 600 poboček.
Přečtěte si, jak na tom byl přímý konkurent Tipsportu, Fortuna: