Menu Zavřít

V rámci pilotního provozu EET poslali podnikatelé přes 9 milionů účtenek

29. 11. 2016
Autor: ČTK

Do pilotního provozu elektronické evidence tržeb (EET) se do pondělí přihlásilo 21 338 podnikatelů, kteří zaslali 9,1 milionu účtenek.

Finanční správa začala ukládat údaje o tržbách podnikatelů, kteří se k ní dobrovolně připojí, od začátku listopadu. Evidence tržeb bude v ostrém provozu spuštěna ve čtvrtek 1. prosince pro hotely a restaurace a měla by se podle správy týkat zhruba 40 tisíc podnikatelů.

Podnikatelé si v pilotním provozu mohou otestovat funkčnost pokladního zařízení s instalovaným certifikátem. Zároveň si mohou ověřit, zda se data ukládají na servery Finanční správy. Odesílané tržby v pilotním provozu nepodléhají kontrole Finanční správy.

Počet účtenek zaslaných do systémů Finanční správy vnímá zakladatel pokladního systému Septim.cz Zbyněk Švec jako alarmující. „Pokud vezmeme v potaz kapacitu systému EET, která čítá přijetí 6000 účtenek za jednu sekundu, tak za necelý měsíc fungování zkušebního provozu bylo zaevidováno tolik účtenek, kolik jich může v ostrém provozu přijít za pouhou půlhodinu,“ uvedl. „Můžeme jen doufat, že nedojde ke stejnému fiasku jako v případě zavádění registru vozidel, kdy systém zkolaboval hned první den,“ dodal.

Přečtěte si komentář Pavla Párala k navrhovaným změnám v EET:

Komentář: Rolničky pro Andreje

 Vicepremiér a ministr financí Andrej Babiš na jednání vlády 24. října v Praze.

Registrační údaje, se kterými se lze k systému přihlásit, přiděluje Finanční správa od 1. září. Dosud správa vydala 47.870 autentizačních údajů. Každý podnikatel si přitom může údajů vyžádat více, navíc podle Finanční správy o údaje žádají již i podnikatelé, kterých se evidence tržeb týká až od 1. března. Z celkového počtu vydala správa 17 606 registrací přes datovou schránku a 30 264 osobně na finančních úřadech.

Od září finanční úřady za poplatek tisíc korun vydávají závazné rozhodnutí, zda daná tržba podléhá EET. Finanční správa dosud obdržela 359 žádostí o závazná posouzení. Od stejného data úřady také přijímají žádosti o možnost vést evidence v tzv. zjednodušeném režimu offline. Těch zatím správa eviduje za celou Českou republiku 224.

Z podnikatelů, kterých se týká povinnost EET od 1. prosince, zůstává 20 až 30 procent těch, kteří nemají koupenou pokladnu nebo jiné registrační zařízení. V posledních dnech zájem o nákup a zprovoznění pokladen podle společnosti Storyous zvolnil kvůli vládní diskusi ohledně dalších výjimek v systému.


O EET dále čtěte:

bitcoin školení listopad 24

Rébus zvaný „dýško“. Otazníky v EET zůstávají

ČSSD nepodpoří Babišovy změny v EET. Odmítáme její oslabování, říká Sobotka


  • Našli jste v článku chybu?