Nizozemská pivovarnická skupina Heineken zvýšila v pololetí provozní zisk bez započtení jednorázových položek o 11,8 procenta na 1,81 miliardy eur (47,2 miliardy korun). To je lepší výsledek, než čekali analytici. Firma dnes uvedla, že k růstu přispěl vyšší prodej piva v Evropě díky dřívějšímu nástupu teplého letního počasí a také pozdější termín velikonočních svátků. Heineken je druhým největším pivovarem na světě.
Analytici oslovení agenturou Reuters v průměru očekávali, že provozní zisk dosáhne 1,76 miliardy eur. Prodej piva, příjmy i zisky na srovnatelném základě vzrostly na všech odbytištích firmy, přičemž v Africe a na celém americkém kontinentě pivovar zlepšil slabé výsledky prvního čtvrtletí.
V Evropě, kde firma dosáhla nejvyšších zisků, Heineken zvýšil objem prodeje nejvíce ve Francii, v Itálii, Španělsku a v Portugalsku. Heinekenu se dařilo i ve Vietnamu, který patří k jeho úspěšným trhům.
Heineken vlastní po celém světě více než 250 značek, vedle značek stejného jména třeba také Amstel, Desperados, Tiger a Sol. V České republice vlastní pivovary Starobrno, Královský pivovar Krušovice a Velké Březno. Na českém trhu si drží třetí pozici.
Čtěte také: