„Počet kusů a rozsah prací je závislý na rozpočtu, který nebyl dosud určen,“ reaguje Jiří Caletka, mluvčí obrany. Jenže po Sobotkově návštěvě se vyjednávání nikam neposunulo. Irácký ministr obrany nebyl u žádného mítinku české delegace. A setkat se s ním nechce ani Martin Stropnický, přestože taková schůzka byla ještě před několika měsíci v plánu.
„Rozhovory s Irákem jsou vždy velmi složité. Vedou se dlouhé diskuse a musí proběhnout nespočet schůzek. Aktuální,nekomunikace' tak konkrétní vyjednávání odsouvá na neurčito,“ krčí rameny vysoce postavený úředník ministerstva obrany. O tendr se přitom zajímají už i bulharské a slovenské opravny.
O generálkování iráckých vrtulníků v Česku se mluví už od května 2011, kdy blízkovýchodní zemi vyčerpanou dlouhými válkami navštívil tehdejší ministerský předseda Petr Nečas.
Firma LOM Praha se zaměřuje na opravárenské služby pro českou armádu. Je čelním opravárenským závodem pro vrtulníky řady Mi v zemích NATO a EU s uzavřeným cyklem oprav. Soustředí se především na generální opravy vrtulníků Mi-2, Mi-8/17, Mi-24/35 a jejich agregátů. Podnik také poskytuje letecký výcvik pilotů v Centru Leteckého Výcviku v Pardubicích. Firma zaměstnává více než 800 osob.
Přečtěte si exkluzivní rozhovor s šéfem LOM Praha
Přečtěte si také: