Kapacita výrobních závodů v České republice je totiž v současnosti plně využita. „Z tohoto důvodu jsme se rozhodli využít výrobních kapacit našich závodů v Rusku tak, abychom uspokojili vysokou poptávku po našich vozech. Ze závodu v Nižním Novgorodu proto od konce loňského roku na vybrané trhy EU exportujeme část produkce modelu Yeti,“ vysvětluje mluvčí Škodovky Zdeněk Štěpánek.
Yeti je z pohledu šéfů Škody Auto minulostí, jeho výroba ve východočeských Kvasinách již v květnu skončila. Postupně jej v autosalonech nahrazuje jeho nástupce Karoq. Zákazníci však mají o končící model stále ještě zájem. Objem dodávek z Ruska zhruba odpovídá počtu deset tisíc vozidel.
Škoda levná auta v Indii vyvíjet nebude. Čtěte více
Vývoz autodílů směrem na východ a hotových vozů nazpět přispěl k oživení česko-ruského obchodu, který po čtyřech letech útlumu začal opět růst. V prvních sedmi měsících letošního roku český vývoz do Ruska podle údajů Českého statistického úřadu vyrostl o 15 procent na 46,5 miliardy korun, ruské dodávky na český trh se zvýšily o 54 procent na 70,7 miliardy korun.
Prakticky všechny hlavní položky ruského vývozu jsou letos na vzestupu. Platí to o dodávkách zemního plynu, železa a oceli, drahých kovů, chemikálií, jaderného paliva a samozřejmě i ropy. České raflnerie letos jedou na plný výkon, což vedlo ke zvýšení odběru ruské ropy o 54 procent na 2,4 milionu tun.
Dále čtěte: