Alternativní taxislužba Uber zavádí poplatek ve výši 15 dolarů (330 korun) za vyzvednutí zapomenuté osobní věci v autě. Považuje to za jeden z dalších kroků, jimž chce utišit rostoucí nespokojenost řidičů.
Zapomenutí osobní věcí, nejčastěji telefonu, je u zákazníků Uberu naprosto běžná záležitost, tím spíš, že jej často využívají v podnapilém stavu. Průměrný řidič ročně vrátí cestujícím jedenáct věcí.
Samotné předání však dosud často přinášelo velké problémy. Uber totiž zákazníkům garantoval vrácení věci a řidiči měli obvykle velký problém sladit čas a místo setkání. Uber se tak rozhodl účtovat za předání poplatek ve výši 15 dolarů, což oficiálně prezentuje jako vstřícný krok k řidičům. Kolik z výsledné částky půjde přímo jim, ale neoznámil.
Uber se po odchodu dosavadního šéfa Travise Kalanicka ocitá ve fázi reorganizace, jejíž součástí je i napravování firemního obrazu na veřejnosti. Zahájil období „180 dní změny“, v jehož rámci se snaží vylepšit vztahy se svými řidiči, kteří společnost v posledních měsících stále častěji kritizovali.
Přečtěte si rozhovor s šéfem českého Uberu
Na základě hromadících se stížností Uber zavede také nonstop telefonickou podporu, lepší chránění proti zneužití hodnocení jednotlivých řidičů a také možnost sjednat si osobní schůzku. Už dříve Uber připravil novinku, kterou svým řidičům udělal zřejmě největší radost: možnost dostat spropitné.
Většina řidičů vstřícné kroky Uberu oceňuje, velká část z nich je ale stále nespokojená a bude do té doby, než se jí podaří vydobýt si status zaměstnance.
Uber vykázal v prvním čtvrtletí ztrátu 708 milionů dolarů (16,6 miliardy korun), přičemž příjmy mu stouply o osmnáct procent na 3,4 miliardy dolarů. Společnost je získává z jízdného, obvykle si bere 25 procent.
Dále čtěte: