Menu Zavřít

20 otázek, kterým se na pohovoru rozhodně vyhnout

Autor: Redakce

Noční můrou uchazečů o práci je špatná odpověď na otázku během pracovního pohovoru. Škodu ale můžete napáchat i ve chvíli, kdy se vás personalista naopak zeptá, zda máte nějakou otázku na něj. V takovou chvíli byste se měli zajímat spíše o zaměstnavatele než jen o výhody, které vám práce přinese. Celou řadu dotazů je lepší položit až ve chvíli, kdy máte nabídku místa jistou.

Server Business Insider sestavil seznam dvaceti otázek, na které se během prvního pracovního pohovoru rozhodně neptat.

Co vlastně vaše firma dělá?

Přece jen je lepší si alespoň základní informace získat předem.

Budu muset pracovat přesčas?

Nechcete, aby to vypadalo, že jste líný.

Jaký dostanu plat?

Otázky na peníze nejsou na úvod to nejlepší. Výhodnější je s nimi počkat.

Jak brzy mohu odjet na dovolenou?

Působili byste, že vám na práci příliš nezáleží.

Za jak dlouho bych se mohl dočkat povýšení?

Lepší je se zaměřit na pozici, která je vám právě nabízena.

Co se stane, když se nepohodnu se šéfem nebo kolegy?

Mohli byste vzbudit dojem, že máte problém vyjít s lidmi v týmu.

Budu mít vlastní kancelář?

Nechte se raději překvapit.

Slyšel jsem tenhle drb o řediteli. Co je na tom pravdy?

Drbání během pohovoru zrovna neukazuje na profesionální přístup.

Jaké jsou důvody pro vyhazov?

Proč se bavit o vyhazovu ještě předtím, než jste práci získal?

Kontrolujete účty na sociálních sítích?

Můžete vzbudit podezření, že na nich zveřejňujete něco, co by vám mohlo uškodit.

Prověřujete si předešlé pracovní zkušenosti?

Opět vysíláte signál, že něco nemusí být v pořádku.

Monitorujete e-mail a používání internetu?

Rovněž podezřelá otázka.

Jaké nabízíte benefity?

Přece jen je lepší si nechat podobnou otázku až na konec, kdy už je jasnější, zda práci opravdu získáte. Řada společností už dnes navíc benefity uvádí na firemních stránkách, takže si je můžete zjistit, aniž byste se ptali na pohovoru.

Kdy budu moct dostat přidáno?

Vypadali byste, že vám jde pouze o peníze.

Můžu si přizpůsobit pracovní dobu?

Nesnažte se měnit pracovní plán dřív, než vám je pozice nabídnuta.

Můžu si během dne vyřizovat osobní telefonáty?

Neukazuje to na zrovna stoprocentní zaujetí pro práci.

Nahradíte mi výdaje spojené s prací?

Opravdu není žádný důvod se na to ptát už během pohovoru.

Jste vdaná/ženatý? Máte děti?

Nikdy se neptejte na osobní otázky.

Jak jsem si vedl?

Raději počkejte, až dostanete zprávu o přijetí, případně odmítnutí. Poté budete mít možnost požádat o zpětnou vazbu, co jste mohl udělat lépe.

Přijmete mě?

Nechcete vypadat příliš nedočkavě.

Je tu ale jeden háček. Podle personalistů může být ten úplně nejhorší přístup, že se na vůbec nic nezeptáte. „Nepoložit žádnou otázku může být stejně tak špatné, nebo ještě horší než se ptát na příšerné otázky. Může to prozradit hodně o vašich komunikačních schopnostech, osobnosti a sebevědomí,“ popsala serveru Business Insider kariérní poradkyně Deborah Shane.

MM25_AI


Přečtěte si seznam věcí, které byste na Facebooku mít neměli

11 věcí, které byste si měli ihned smazat z Facebooku

  • Našli jste v článku chybu?